Mini 2 ND filters

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Erwin Bolink

Member
Lid geworden
29 apr 2021
Berichten
96
Waarderingsscore
76
Punten
18
Leeftijd
48
Locatie
nederland
Ik heb er sinds kort een mini 2 bij en ben nu op zoek naar een goede set ND filters.
Ik heb zelf alleen ervaring met polarpro wie weet nog andere goede filters?

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb een setje van 4 nd/uv Sunnylife filters op Ali gescoord voor nog geen 3 tientjes. Op een Drone Facebook groep werd dit merk aanbevolen, dus heb ik de gok genomen.

Ik ben nog wel te veel amateur dat ik niet zelf kan bepalen of het kwalitatief goede filters zijn. Ik zie er tenminste niets geks aan.
 
als iemand nog tips heeft als antwoord op de vraag van de originele poster, dan hoor ik het ook graag. Ben ook aan het overwegen om een setje aan te schaffen.
 
Heb pas een set van PGYTECH aangeschaft (ND/PL 8-16-32-64), maar nog geen tijd gehad om het te proberen.
Zal kijken of ik deze week een paar foto’s met alle filters kan maken en hier plaatsen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Heb pas een set van PGYTECH aangeschaft (ND/PL 8-16-32-64), maar nog geen tijd gehad om het te proberen.
Zal kijken of ik deze week een paar foto’s met alle filters kan maken en hier plaatsen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Vandaag wat foto's gemaakt. Helaas bewolkt (mager zonnetje tijdens de foto met 32 filter), maar geeft hoop ik wel een beeld.
Foto's genomen met Mavic2 Zoom van circa 40 meter hoog.
Heb de foto's wel moeten comprimeren om op het forum te krijgen.
 

Bijlagen

  • 1 - Standaard Lens.jpg
    1 - Standaard Lens.jpg
    134,9 KB · Weergaven: 44
  • 2 - ND-PL8 filter.jpg
    2 - ND-PL8 filter.jpg
    137,3 KB · Weergaven: 47
  • 3 - ND-PL16 filter.jpg
    3 - ND-PL16 filter.jpg
    130,5 KB · Weergaven: 43
  • 4 - ND-PL32 filter.jpg
    4 - ND-PL32 filter.jpg
    140,2 KB · Weergaven: 44
  • 5 - ND-PL64 filter.jpg
    5 - ND-PL64 filter.jpg
    118,9 KB · Weergaven: 47
Ik heb zelf het setje ND/PL van skyreat gekocht (set van 5: ND/PL 4-8-16-32-64) van 59,99€
Waarom deze?

-Het is van licht alu en dus vrij stevig (toch in vgl met de set van Hensych/Sunnylife)
-Het is de enige set (die ik vond) waarvan je daadwerkelijk het filter kan draaien (toegegeven, je zal het wellicht in de praktijk niet vaak
doen maar toch, als je dan niet in die situatie zit waar het zou belang hebben...)
-Het feit dat de prijs netjes tusen de Hensych/Sunnylife en Freewell zit, is ook mooi meegenomen.

De set van Henych/Sunnylife die ik eerst kocht (en terugstuurde) gaf me een beetje een.... niet-stevige indruk en niet draaibaar.

Ik overwoog ook de set van Freewell maar daarover las ik hier en daar dat onder sommige omstandigheden (lees: lichtinval op het filter) er een kleurzweem in de footage kwam (door de rode BINNENkant van de filterglashuls). Het kan gezever zijn maar... het is toch niet voor niets dat bij fotografielenzen de binnenkant van de lenshulzen altijd zwart is. Als het nu enkel de buitenrand van het filter was geweest had ik er geen probleem mee gehad maar het is ook de binnenkant van de 'alu-huls' waar het filterglas inzit, die felrood is. Flashy en mooi, dat wel maar...
 
Binnenkort wil ik ook een setje filters aanschaffen. Tot nu toe zal de keuze tussen de PGYTECH ND Filters of Freewell all day set zijn. Nu valt het me op dat de eerst genoemde nd 8-16-32-64 zijn en de freewell nd 4-8-16 Ndpl 16-32 64 . Zou iemand me kunnen vertellen waarom de pgytech wel de nd 32-64 heeft en de 4 niet. En de freewell juist weer de 32-64 niet en de 4 wel en dan overgaat op de ndpl 16-32 64. Is dit omdat sommige filters weinig tot niet worden gebruikt.?? Misschien is het een domme vraag , maar ik ben er niet zo bekend mee. Zo graag een setje willen waar ik altijd mee uit de voeten kan. Over beiden lees ik goede dingen. Welke set raden jullie mij aan.
 
Ik heb het freewell setje van 8 op mijn verjaardagslijstje staan… grrr… duurt nog 3 weken

zitten polarisatie filters en verschillende grades ND in

ik vind 64 nogal heftig overkomen (fotografie gewend, misschien drones anders), kost heel veel licht dus. Moeten de omstandigheden misschien wel erg helder zijn.
 
Krijg aankomende week een setje sunnylife nd filters 4-8-16-32 uv en cpl van een collega. Had bij Ali een set besteld maar kreeg er 2. Mag ze gratis hebben. Heb afgesproken dat ik ze ga uitproberen anders krijgt hij ze terug. En ga ik als nog voor de freewell. In de filmpjes op you tube lijkt er toch redelijk wat verschil in beide filters te zitten.
 
Hier is het 8 setje van freewell in bestelling.
Haast niet meer verkrijgbaar!!!!