Mini 2 wil niet hoger dan 30m en niet verder dan 50m?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Aloys

Active Member
Lid geworden
16 jun 2021
Berichten
312
Waarderingsscore
179
Punten
43
Leeftijd
69
Locatie
Kampen
Website
www.aloys.nl
Hoi,
ik heb al even zitten Googelen, maar ik kom er niet uit. Vandaag voor het eerst sinds een tijdje weer eens gevlogen, boven (de toekomstige) zorgboerderij De Keulvoet bij Kampen, met mijn DJI Mini 2. Altijd zonder problemen maar vandaag opeens met restricties: max. 30m hoog en max. 50m ver. Het is geen Natura2000 en ook geen laagvlieg gebied (dat is 1 of 2km verderop)
.
Heeft dat wellicht te maken met de oorlog in Oekraïne, dat jullie weten? (Dat was toch slechts van 21 t/m 25 maart?)
 
Kreeg je ook meldingen?
 
Hoi,
ik heb al even zitten Googelen, maar ik kom er niet uit. Vandaag voor het eerst sinds een tijdje weer eens gevlogen, boven (de toekomstige) zorgboerderij De Keulvoet bij Kampen, met mijn DJI Mini 2. Altijd zonder problemen maar vandaag opeens met restricties: max. 30m hoog en max. 50m ver. Het is geen Natura2000 en ook geen laagvlieg gebied (dat is 1 of 2km verderop)
.
Heeft dat wellicht te maken met de oorlog in Oekraïne, dat jullie weten? (Dat was toch slechts van 21 t/m 25 maart?)
Heeft dit niet te maken met de instelling. Dat hij in de begiinersstand staat.
 
Vlieg zelf niet met de Mini maar met Mavic air en Phantom en daar is dit volgend mij wel bij.
En met de Mavic Air gebruik je? Mavic Air - Download Center - DJI

Juist. DJI Go 4.

Compleet ander paar mouwen. Zal best dat de Mavic met DJI Go4 wel een beginnersmode heeft maar compleet niet relevant aangezien de DJI Fly App geen beginnersmode heeft.
 
Wellicht een domme of overbodige vraag maar héb je in je setup gekeken naar de waarde van maximum hoogte en maximum afstand?
Ben wel benieuwd naar de oorzaak wanneer gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht een domme of overbodige vraag maat héb je in je setup gekeken naar de waarde van maximum hoogte en maximum afstand?
Ben wel benieuwd naar de oorzaak wanneer gevonden.
En met de Mavic Air gebruik je? Mavic Air - Download Center - DJI

Juist. DJI Go 4.

Compleet ander paar mouwen. Zal best dat de Mavic met DJI Go4 wel een beginnersmode heeft maar compleet niet relevant aangezien de DJI Fly App geen beginnersmode heeft.
Het was maar een opmerking om te helpen maar niet gewenst dus.
 
Hoi,
ik heb al even zitten Googelen, maar ik kom er niet uit. Vandaag voor het eerst sinds een tijdje weer eens gevlogen, boven (de toekomstige) zorgboerderij De Keulvoet bij Kampen, met mijn DJI Mini 2. Altijd zonder problemen maar vandaag opeens met restricties: max. 30m hoog en max. 50m ver. Het is geen Natura2000 en ook geen laagvlieg gebied (dat is 1 of 2km verderop)
.
Heeft dat wellicht te maken met de oorlog in Oekraïne, dat jullie weten? (Dat was toch slechts van 21 t/m 25 maart?)
Heb je de Payload Mode aanstaan? Die beperkt volgens mij de snelheid, hoogte en afstand
 

Bijlagen

  • 210926sdkr1mr6l36bnbk6.jpg
    210926sdkr1mr6l36bnbk6.jpg
    384,5 KB · Weergaven: 25
Hallo allemaal,

met het schaamrood op de kaken zie ik dat het al 2 weken geleden is dat ik de vraag heb gesteld.... Mijn oprechte excuses, ik was druk en niet bezig met de drone.

Uiteindelijk bleek de post van RCee de uitkomst: ik was niet ingelogd (melding domweg weggeklikt) en dan zit je aan genoemde beperkingen. Vandaag even getest in de tuin en alles werkt weer normaal!

Iedereen die heeft bijgedragen in dit topic: mijn hartelijke dank!
(En ik zal de volgende keer sneller reageren...)