Mini 3 Pro gecrasht (Code 1610004B)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Doc
  • Startdatum Startdatum

Doc

Active Member
Lid geworden
6 dec 2023
Waarderingsscore
57
Punten
28
Leeftijd
43
Vandaag is mijn drone gecrasht toen ik een rondje door het pand wilde vliegen op het werk waar ik momenteel bezig ben. Ik maakt een foute stuurbeweging en vloog ergens tegenaan (strafe ipv draaien).
Nu geeft mijn drone de melding in het scherm "Voorbereiden om op te stijgen" en als ik daar op click "Ontbrekende onderdelen drone. Reparaties vereist. Neem contact op met DJI Support voor hulp 9Code: 1610004B)"
Op het DJI forum heb ik al gelezen dat je hem dan op moet sturen, maar het gekke is dat ik geen ontbrekende onderdelen zie. Er zitten wat krassen op de wieken, maar verder niks. Ik hoor ook niks rammelen.

Ik ben ook zo dom geweest om geen DJI Care Refresh af te sluiten bij aanschaf, en dat gaat nu natuurlijk niet meer lukken. Nu ik dat niet heb, wat denken jullie wat het gaat kosten? Opsturen, onderzoekskosten? Reparatie is natuurlijk niet in te schatten omdat ik niet weet wat er mis is...

Nog adviezen?

Vandaag is mijn drone gecrasht toen ik een rondje door het pand wilde vliegen op het werk waar ik momenteel bezig ben. Ik maakt een foute stuurbeweging en vloog ergens tegenaan (strafe ipv draaien).
Nu geeft mijn drone de melding in het scherm "Voorbereiden om op te stijgen" en als ik daar op click "Ontbrekende onderdelen drone. Reparaties vereist. Neem contact op met DJI Support voor hulp 9Code: 1610004B)"
Op het DJI forum heb ik al gelezen dat je hem dan op moet sturen, maar het gekke is dat ik geen ontbrekende onderdelen zie. Er zitten wat krassen op de wieken, maar verder niks. Ik hoor ook niks rammelen.

Ik ben ook zo dom geweest om geen DJI Care Refresh af te sluiten bij aanschaf, en dat gaat nu natuurlijk niet meer lukken. Nu ik dat niet heb, wat denken jullie wat het gaat kosten? Opsturen, onderzoekskosten? Reparatie is natuurlijk niet in te schatten omdat ik niet weet wat er mis is...

Nog adviezen?
In jou situatie zou dan kiezen voor een reparateur in Nederland, kijk eens op marktplaats daar staan er een aantal.

Opsturen naar DJI is vaak verassend goedkoop zonder Care Refresh. Ik ken twee gevallen waarbij er maar ongeveer €60,- moest worden afgetikt voor een gecrashte mini.

• Leuk
Waarderingen: Doc
Probeer eens een ''Factory reset'' met behulp van de PC applicatie.

Marktplaats heb ik (nog) niet zo’n goed gevoel bij. Zeker niet als ik naar het taalgebruik krijg. Is misschien een vooroordeel maar die sla ik toch even over.

Ik ga sowieso DJI benaderen en die Factory reset even proberen. @rcee is die app er ook voor de Mac? Heb namelijk alleen een MacBook (zal vast wel).

is die app er ook voor de Mac?
Geen idee, ik gebruik die dingen niet. Ik weet enkel dat je de meeste errors kan wissen door middel van een factory reset.
Kijk even op de DJI site zou ik zeggen.

Geen idee, ik gebruik die dingen niet. Ik weet enkel dat je de meeste errors kan wissen door middel van een factory reset.
Kijk even op de DJI site zou ik zeggen.
Toch besloten om hem op te sturen. Bij een factory reset gaat alle data verloren, inclusief wat er mis is, en die info hebben ze blijkbaar nodig als je hem opstuurt.

Offerte terug van DJI Repair:

Nieuw frame, nieuwe gimbal en camera module en arbeid: 142 euro

• Leuk
Waarderingen: P@trick
Ik moest het na de reparatie binnen 72 uur activeren. Drone heeft nu ook een nieuw serienummer.

Oke dus ik moet eerst schade vliegen om in aanmerking te komen ,liever niet dan.

Groet Peter.