Mini 3 verloren in de grachten van Zwolle :-(

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Azunaiii

New Member
Lid geworden
23 jul 2022
Berichten
18
Waarderingsscore
18
Punten
3
Leeftijd
36
Locatie
Amersfoort
Laatste coördinaten:

52°30'36.6"N 6°05'54.2"E

Op aandringen van t gezelschap toch de drone opgestegen vanaf een gehuurde sloep. Al vrij snel sideways tegen een boom geknald, recht naar beneden de plomp in.

Dom Dom Dom, en balen als een stekker natuurlijk! Gezocht maar niets gevonden, dus hij ligt er nog. Weet niet of het zin heeft maar ik post het hier toch maar....

Ben ook benieuwd of je in dit geval nog iets kan doen...reisverzekering, andere verzekeringen?
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
Jeetje, dat is inderdaad heel erg balen ...

Had je DJI Care Refresh afgesloten? Of toevallig betaald met creditkaart?
 
Ik heb de care refresh package ja, maar die vragen een drone terug, en dat gaat dus niet. Las een verhaal hier van iemand die zijn drone nog uit de gracht wist te vissen en zo van DJI een nieuwe kon krijgen. Heb al contact gelegd met DJI, kijken wat eruit komt, maar ik vrees t ergste
 
Ow jee wat balen! Informeer even bij een locale duikschool of iemand je kan helpen.

Ik ben zelf ook sportduiker en wij krijgen vaak van dat soort verzoekjes vanuit de locale jachthaven. Sleutels, telefoons, noem maar op.

Ik hoop voor het beste voor je! Succes!
 
Ik ga niet vertellen dat je de boel moet verdraaien. Maar als je drone zou zijn weggevlogen en je kan daardoor geen defecte drone inleveren kan je de Flyaway dekking inroepen.
Kosten zijn dan doorgaans 255 euro voor een Mini 3 pro.
Bron: Buy DJI Care Refresh 2-Year Plan (DJI Mini 3 Pro) (Netherlands)
Om dit te doen moet je de log gegevens inleveren en daar lezen ze wel uit dat het geen flyaway is.

maar zoals snitserl al zei als je hem met een creditcard hebt gekocht heb je vaak nog een verzekering erop. Dat heeft ons al eens gered toen ik de dji fpv de plomp in vloog. Sindsdien koop ik al mijn dronespul met een cc.
 
Laatste coördinaten:

52°30'36.6"N 6°05'54.2"E

Op aandringen van t gezelschap toch de drone opgestegen vanaf een gehuurde sloep. Al vrij snel sideways tegen een boom geknald, recht naar beneden de plomp in.

Dom Dom Dom, en balen als een stekker natuurlijk! Gezocht maar niets gevonden, dus hij ligt er nog. Weet niet of het zin heeft maar ik post het hier toch maar....

Ben ook benieuwd of je in dit geval nog iets kan doen...reisverzekering, andere verzekeringen?
"Al vrij snel sideways tegen een boom geknald, recht naar beneden de plomp in. "
Klinkt meer als een stuurfout dan een probleem met de drone zelf aangezien deze met meerdere obstacle avoid sensoren is uitgerust...

mvg,
 
"Al vrij snel sideways tegen een boom geknald, recht naar beneden de plomp in. "
Klinkt meer als een stuurfout dan een probleem met de drone zelf aangezien deze met meerdere obstacle avoid sensoren is uitgerust...

mvg,

Mini 3 heeft geen sensoren aan de zijkant.
 
Om dit te doen moet je de log gegevens inleveren en daar lezen ze wel uit dat het geen flyaway is.
Mijn insteek ging in het feit dat @Azunaiii stelt dat voor een Care Refresh package een drone terug moet. Dat is dus niet altijd het geval.

Daarnaast haf ik al aan dat het niet mijn insteek was dat de feiten verdraaid zouden worden. Ik begrijp dat er regio's zijn waar dit gezien wordt als een hint om de feiten te verdraaien....

Verder, als je de Mini 3 in sports mode zet worden de obstacle avoidance sensoren uitgeschakeld..

En zoals ook reeds vermeld heeft een Mini 3 geen sideways obstacle avoidance sensoren.


Beste oplossing duikvereniging vinden, zelf duiken of wellicht via credit card maatschappij verzekering.
 
Dat is balen zeg...

Ik zal de plek eens bekijken als ik daar aan het vliegen ben. Maar ik vrees dat je echt het water in moet om 'm terug te vinden.
 
Ik heb inmiddels idd via DJI fly away een nieuwe gekregen voor 250eu. Toch blij mee. Trouwens gaf m'n reisverzekering ook mee: kreeg zonder vragen het bedrag vergoed (al had ik toen de fly away al verzilverd, dus jammer daarvan). Maar vergeet die dus niet ook te raadplegen in dit soort situaties.
 
Zou het ook kunnen zijn dat je vanuit de sloep geen Home point had? Heb het nl zelf meegemaakt dat de drone direct zijn eigen richting koos bij opstijgen zonder homepoint...gelukkig heeft een heg hem tegengehouden...
Maar ja...in ieder geval heb je weer een drone. Ook laag water in Zwolle...:) ...?
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo