Mini 4 Pro - Zonnekap voor vermindering van sunflair

• Onderwerp starter Onderwerp starter LucW
  • Startdatum Startdatum

LucW

Active Member
Lid geworden
3 mei 2020
Waarderingsscore
47
Punten
28
Lang gewacht, maar daar kwam hij via de post.
Ben al weekje ziek, nu verbeterde hand van hardnekkige griep dus nog geen praktijk testen.
Had op de Mavic Mini ook last van sunflair en met de kap er op werd het sterk verminderd.
Denk niet dat je het geheel uitsluit.
Wiebe had hem ook besteld, dus we wachten ieders eerste bevindingen af.

Montage: is simpel, je schuift hem over de sensor ogen en klik hem van onderen vast in de lensbeschermkap bevestiging.
Online besteld bij AliExpress wederverkoper: https://nl.aliexpress.com/store/1103188436?spm=a2g0o.detail.0.0.69b6d5cbyFljdc

Het landingsgestel die is voor zowel de Mini 3 als de mini 4.
Zeer simpel aan te brengen, klemt zich vanzelf vast, voorkomt propeller beschadigingen door hard gras
Online besteld bij AliExpress wederverkoper: 1.93€ 70% OFF|Mini 4 Pro Landingsgestel Voor Dji Mini 4 Pro/Mini 3 Pro/Mini 3 Verhoogde Hoogte Been Quick Release Expansion Kit Drone Accessoires| | - AliExpress

De foto's geven jullie indicatie van 'kikker gezicht naar sprinkhaan'.

van kikker naar sprinkhaan.jpg

Laatst bewerkt:
Bij mij is-ie ook binnen, bovendien heb ik nu ook ND filters voor de M4P. Nu nog zonnig weer en wat tijd om te testen ;)

• Leuk
Waarderingen: LucW
Die van mij stond vandaag op de planning bij PostNl, maar ze zoeken nog een bezorger. Als het goed is morgen.
Ga vrijdag uitproberen, mooie aanvulling maken op de waypoint vlucht. Ik ben benieuwd.

• Leuk
Denk niet dat je het geheel uitsluit.
Geheel uitsluiten zeker niet. Het kapje ziet er op de foto's ook wel minimaal uit. Maar wie weet, ben ook benieuwd naar het resultaat.
Verder goed uitzieken, beterschap!

• Leuk
Vraag me alleen af als al die accessoires erop zitten wat het doet met het gewicht van de drone en de luchtweerstand batterijduur, verder wel mooie oplossingen. En beterschap @LucW heb het zelf hier ook goed te pakken.

• Leuk
Vraag me alleen af als al die accessoires erop zitten wat het doet met het gewicht van de drone en de luchtweerstand batterijduur, verder wel mooie oplossingen. En beterschap @LucW heb het zelf hier ook goed te pakken.
Ben uit de 38+ cijfers met de griep, maar vervelend suddert nog na in de 37+ ... lastig hardnekkig griepje uit de kinderdagverblijf bacterie fabriek van mijn kleinzoon, mijn dochter ook te pakken.

Meer gewicht is niet zo relevant in mijn geval met fly more kit en A1/A3 in de tuk ;)

20231210_153953.jpg

(foto: Mavic Mini met versteviging beugels voor de armen, zonnekap en landingsgestel. Ja je gaat over de 249 gram, haal je A1/A3 drone certificaat, dan teckel je angsten in overgewicht, de Mavic Mini ging er alleen maar beter van vliegen)

Als je ziet wat er aan Mavic Mini hing, was 15 gram zwaarder met al die beugeltjes (die hem wel stabieler en stijver maakte en met windkracht 5 nog geen grote problemen gaf. Hoger landing gestel bespaard je veel propeller schade, gras in Kroatië is meer stro dan fijne gras hier, daar leer je van.

Laatst bewerkt:
Die van mij stond vandaag op de planning bij PostNl, maar ze zoeken nog een bezorger. Als het goed is morgen.
Ga vrijdag uitproberen, mooie aanvulling maken op de waypoint vlucht. Ik ben benieuwd.
Hij stond bij mij wel een week op de Post.NL app, postbode komt hier maar 3x per week of 2x per week, snap het niet want past echt niet door de brievenbus, dus werd er aangebeld, voordeeltje van de griep dat ik thuis was :rolleyes:

Ben uit de 38+ cijfers met de griep, maar vervelend suddert nog na in de 37+ ... lastig hardnekkig griepje uit de kinderdagverblijf bacterie fabriek van mijn kleinzoon, mijn dochter ook te pakken.

Meer gewicht is niet zo relevant in mijn geval met fly more kit en A1/A3 in de tuk ;)

Als je ziet wat er aan Mavic Mini hing, was 15 gram zwaarder met al die beugeltjes (die hem wel stabieler en stijver maakte en met windkracht 5 nog geen grote problemen gaf. Hoger landing gestel bespaard je veel propeller schade, gras in Kroatië is meer stro dan fijne gras hier, daar leer je van.
15 gram valt wel mee, dat landings gestel maakt het geheel toch steviger, fijn al deze info ben zelf ook naar de maviv mini 4 pro aan het kijken om mijn Mavic Air op den duur te vervangen.
Gelukkig dat de koorts wat zakt, kinderdagverblijven zijn inderdaad bacterie haarden.

• Leuk
n.a.v. jullie bevindingen gisteren ook het landingsgestel besteld bij ome ali, en ach ik was toch bezig dus ook meteen maar de zonnekap.

Vanmiddag wordt het mooi weer, denk weer even een stukje vliegen :p

• Geweldig
15 gram valt wel mee, dat landings gestel maakt het geheel toch steviger, fijn al deze info ben zelf ook naar de maviv mini 4 pro aan het kijken om mijn Mavic Air op den duur te vervangen.
Gelukkig dat de koorts wat zakt, kinderdagverblijven zijn inderdaad bacterie haarden.
Bij de Mavic Mini, was de combinatie van verstevigingsbeugeltjes en landingsgestel die je in in de propeller armen klemde een stijf geheel wat verdere schade aan afgebroken armpjes oploste. Door gebrek van 360 sensoren en stunts die ik wel eens uithaalde, kletterde hij nog wel eens omlaag, waar het dan beperkt bleef bij een propellertje, die ik gewoon bij Ali in voorraad kocht als er weer een 'SALE' is (altijd in de eerste dagen van de nieuwe maand).

Heb de Mavic Mini nog steeds, maar hij is beloofd aan een goede Duitse kameraad waar ik elk jaar langs ga in mijn reis van of naar Kroatië. dan blijf ik daar een paar dagen en gaan we mooie plekjes zoeken (omgeving Waldsassen / Cheb voor watervallen of natuur pareltjes e/o 'lost Places') voor film & fotografie hobby die wij beiden hebben en hij is volger van mijn Psytrance radiosets (PsyStoned) die ik op DI.FM maandelijks heb.

Landingsgestel die ik heb voor de Mini 4 Pro, die klemt zich van zelf vast in de armpjes, simpele montage, maar draagt niet bij aan stijfheid, wel aan propeller schade beperking.

Ga vandaag de rode propellers monteren op de Avata, die heeft 4 bladen ipv 5. Volgens vloggers verlaagd dat de toch wel irritante snerpend geluid van de Avata, en zou hij nog beter reageren ... ach .... het zou wel ;)

Ik heb in ieder geval al 1 nadeel van die zonnekap ontdekt; tijdens het maken van een sferische panoramafoto komt de kap in beeld bij de serie opnames waarbij de camera omhoog wordt gericht.

DJI_20240119094109_0165_D.jpg

• Wow
Ik heb in ieder geval al 1 nadeel van die zonnekap ontdekt; tijdens het maken van een sferische panoramafoto komt de kap in beeld bij de serie opnames waarbij de camera omhoog wordt gericht.
Dan zou ik er gelijk mee kappen. ;)

• Haha
.... en bij niet gebruik van panorama functie?

Ikben zojuist wezen vliegen. 2x dezelfde route gevlogen, met en zonder zonnekap. Kan ik gelijk het verschil zien, blauwe lucht zonder veel wolken. Met de lens naar boven gericht valt er inderdaad een suk schaduw.
Ga straks even de beelden vergelijken en wanneer mogelijk stukje uploaden.

• Leuk
Met waypoint missie gedaan? Zou mooi zijn als je een vergelijkende video kunt plaatsen, op Youtube. Zou helemaal mooi zijn als je de beelden naast elkaar zet, ipv achter elkaar, zodat het verschil extra goed te zien is. Misschien dat er ik dan ook iets mee kan tbv een artikeltje op Dronewatch.

• Leuk
Met waypoint missie gedaan? Zou mooi zijn als je een vergelijkende video kunt plaatsen, op Youtube. Zou helemaal mooi zijn als je de beelden naast elkaar zet, ipv achter elkaar, zodat het verschil extra goed te zien is. Misschien dat er ik dan ook iets mee kan tbv een artikeltje op Dronewatch.
Half om half lukte mij niet, wel picture in picture. Gebruikte mijn seizoenen waypoint loopt dus redelijk gelijk op. Het vreemde is dat sinds ik een nieuwe Mini 4 Pro heb ontvangen van DJI na mijn klacht lens flare, de lens flare stuk minder is. Maar kan misschien aan het weer liggen, geen idee. Vlieg toch best tegen de zon in. Tevens zie ik erg weinig verschil met en zonder zonnekap. Misschien nu nog geen 4K, duurt even bij uploaden. De lens staat iets naar beneden, misschien wanneer de lens hoger staat wel last van lens flare.

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Bedankt Philip voor je video bijdrage cq montage. Sunflair verkrijg je het meest tegen de zon in, daar moet de kap zijn functie gaan waarmaken ...

lens flare hoort gewoon bij fotografie. De ene lens heeft er meer last van dan de andere. Vind je het ongewenst, dan moet je er gewoon voor zorgen dat de zon niet rechtstreeks op je lens schijnt. Een zonnekap heeft niet zo veel nut vind ik. Misschien heeft een polarisatiefilter of uv-filter meer effect.

• Leuk
Waarderingen: Vranz van Maaren en LucW
Bedankt Philip voor je video bijdrage cq montage. Sunflair verkrijg je het meest tegen de zon in, daar moet de kap zijn functie gaan waarmaken ...
Ik vloog redelijk tegen de zon in, maar de zon stond iets hoger dan de opnames. Wellicht maakt dit uit. Ga binnekort nog een keer, maar dan de lens iets hoger. Kijken of de zonnekap dat wel werkt.