Mini 4 Pro - Zonnekap voor vermindering van sunflair

• Onderwerp starter Onderwerp starter LucW
  • Startdatum Startdatum
Ik vloog redelijk tegen de zon in, maar de zon stond iets hoger dan de opnames. Wellicht maakt dit uit. Ga binnekort nog een keer, maar dan de lens iets hoger. Kijken of de zonnekap dat wel werkt.
Je hebt de zon nu (januari) ook vrij laag staan en is minder krachtig, misschien zelfde waypoint opnames maken in half mei ...

Ik vloog redelijk tegen de zon in, maar de zon stond iets hoger dan de opnames. Wellicht maakt dit uit. Ga binnekort nog een keer, maar dan de lens iets hoger. Kijken of de zonnekap dat wel werkt.
April/mei weer proberen, dan is mijn waypoint sessie ook rond. Herfst, winter en voorjaar. Bij de 1e met herfst had ik wel last van lens flare. Stond de zon ook hoger, maar was nog de oude Mini 4 Pro en ook iets hogere lens stand zover ik nog weet.

Gisteren nog even stukje gevlogen met de lens neutraal gericht. Zon van opzij en van voren. Met en zonder zonnekap eigenlijk geen verschil te zien. Zon is nog niet zo fel, maar ik vind na ontvangst nieuwe Mini 4 Pro van DJI de lens flare zeker exeptabel. Probleem opgelost voor mij :-) Dik tevreden met de Mini 4 Pro. Is ook lekker stil. De Waypoints zijn een mooie aanvulling op de mogelijkheden.

I dont really agree on this AliEpress jumps into everything and everywhere wer they can make money,how about the 249 grams do u realize that ubmaking the drone heavier with all this kinda extentions its not for nothing that Dji dont sale or recomend them,..just saying my opinion no hard feelings mister

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

• Leuk
Waarderingen: JH54
I dont really agree on this AliEpress jumps into everything and everywhere wer they can make money,how about the 249 grams do u realize that ubmaking the drone heavier with all this kinda extentions its not for nothing that Dji dont sale or recomend them,..just saying my opinion no hard feelings mister

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Waarom spreek je Engels op een Nederlands forum? Met Google translate lukt het ook ....

Je hebt je punt gemaakt, ben niet met je onderbouwing eens omdat het een aanname is zonder eigen ervaring.
Met de Mavic Mini had ik meerdere (AliExpress) verbeteringen die goed werkte en geen minder vliegprestaties had, eerder verbeterde. Ik praat uit ervaring en niet wat ik denk zonder het eerst onderzocht of ervaren te hebben. Dat het de 249 gram zou overschrijden zie ik met A1/A3 papiertje op zak niet als een probleem en wie het papiertje nog niet heeft, doet zich zelf te kort in basis kennis in vliegen met een drone. Dat is mijn statement, geen harde gevoelens, gewoon helder en duidelijk.

Mijn ervaring met de zonneklep op de mini4 is er nog niet, weinig zon nog gezien tussen de regen buien door en als die zon er was, waaide het te hard.

I dont really agree on this AliEpress jumps into everything and everywhere wer they can make money,
Correct, but that's just their business model. Not necessarily a bad thing and no argument to avoid buying there.

Al weer enige tijd geleden over het probleem lens flair, maar was ook enige tijd geleden dat ik gevlogen heb met de drone. Dus ook niet kunnen ervaren wat de nieuwe Mini 4 Pro zou doen. Ik heb nu een aantal keer weer gevlogen in alle richtingen en ook zon. Sinds ik de Mini 4 Pro terug heb van het servicecenter van DJI heb ik er ook geen last meer van gehad. Ze hebben toen n.a.v. mijn klacht een nieuw exemplaar gestuurd.

Hierbij 2 korte filmpjes

• Leuk
Waarderingen: cappellen en LucW