Mini3 wobble in video bij sterke wind

cappellen

Active Member
Lid geworden
11 mei 2018
Berichten
383
Waarderingsscore
210
Punten
43
Locatie
Capelle aan den IJssel
Eerste JDI mini3 vlucht met DJI RC controller.

Dit is geen review van de mini3, maar alleen mijn eerste indrukken bij de eerste, korte vlucht die ik met de mini3 gemaakt heb.

De sessie begint met eerst een korte cursus veilig vliegen op de controler. Hierna kun je voor de eerste keer opstijgen. De eerste vlucht gat niet hoger een verder dan 30 meter. Daarna even landen en vervolgens kan er gewoon gevlogen worden. Het was tamelijk winderig weer met wind van 30 km/u en na het eerste rondje begon het te regenen. De drone heeft dus letterlijk zijn luchtdoop gehad. Wat mij opviel is een soort wobble (op en neer wippen) in het beeld. Dit kan aan de sterke wind hebben gelegen natuurlijk. Deze wobble houdt even aan en verdwijnt dan ook weer. Wel zag ik het in twee van mijn opnames.

Ik maak vaak 3D sphere panorama’s die ik dan later in VR bekijkt. Op de mini2 worden hier hele lage resolutie panora’s van gemaakt door de DJI fly app (4096x2048). Bij de mini3 worden de panorama’s direct op de drone gemaakt en ze zijn even groot als die op de mavic 2 en in een jpg formaat (8192x4096). De losse beelden vond ik niet meer terug in de panorama folder. Van een wideangle panorama vond ik de raw beelden terug in de panorama folder de gestitchte panorama was als .JPG opgeslagen. Waarschijnlijk heb ik vergeten bij de 3D sphere raw+jpg aan te zetten. De kwaliteit van de sphere in VR was goed, vergelijkbaar met de mavic 2 panorama’s.

Wat me verder opviel is dat je bij de filmpjes ondertiteling aan kan zetten net als bij de mavic serie, dan wordt er een .srt file aangemaakt waarin de GPS data staan. Bij de mini 1 en 2 staan die in de .mp4 file. Ik weet niet of de GPS data bij de mini3 nu zowel in de mp4 file staan als in de .srt file wanneer je dit activeert. Het DRoneViewer programma dat ik gebruik om de flight data te bekijken kon zonder update overweg met de .srt files, bij alleen de .mp4 files kreeg ik geen GPS data te zien.

Tot slot nog de SD kaart in de mini3, die zit er bij mij heel diep in. In eerst instantie dacht ik dat ik hem vergeten had te plaatsen, maar hij zat er echt in, zie bijgesloten foto. Is er dus ook moeilijk in en uit te halen.

Hieronder een video met voorbeeld

En een foto met de SD kaart in de Mini3.
 

Bijlagen

  • 20220606_124754.jpg
    20220606_124754.jpg
    1.019,7 KB · Weergaven: 31
Het ge-wobbel is waarschijnlijk gewoon een calibratie probleem. Ik zou even wat firmware updates afwachten. grote kans dat het dan opgelost is.