Minni 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Vanden Berg Guido

Active Member
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
329
Waarderingsscore
76
Punten
28
Leeftijd
80
Locatie
Kessel Belgie
Hallo, in de Handleiding van de Mini 2 wordt beschreven hoe men de nop Fn ( links boven op de bediening ) kan gebruiken om snel van Live aanp.knop.pngCamera over te schakelen naar de kaartweergave, er is sprake van het " DJI Fly System Settings " App, maar ik kan deze App nergens vinden, weet iemand daar iets meer over ?
 
Waarschijnlijk lees je het verkeerd.
Het is niet een andere app, in DJI Fly ga je naar System Settings. Daar kun je de instellingen vinden, lijkt mij.
(Ik heb mijn DJI noch mijn telefoon bij de hand op dit moment...)
 
Waarschijnlijk lees je het verkeerd.
Het is niet een andere app, in DJI Fly ga je naar System Settings. Daar kun je de instellingen vinden, lijkt mij.
(Ik heb mijn DJI noch mijn telefoon bij de hand op dit moment...)
Bedankt voor de reactie , maar hoe maak ik contact et de App. DJI Fly , ik probeer dat via koppeling drone en Laptop maar ik zie maar 1 file en dat is DCIM, of ben ik verkeerd bezig ?
Ik weet zeker dat ik onder Windows 10 meer toegang had tot de bestanden in de Drone
- Ik werk met Windows 11
- GSM Samsung S21 FE
- Ingeschakelde Drone met usb en Laptop
Guido
 
Laatst bewerkt:
Nee, dit gaat over de instellingen in de DJI Fly app op je telefoon. Deze instellingen kun je niet benaderen via je laptop.

Je opent dus de DJI Fly app op je telefoon, je gaat naar de Camera View, tikt op de drie stipjes (rechtsboven) en gaat dan naar het Control-menu en daar vind je het onder het kopje "Button customization"

Let op: Je ziet deze instellingen alleen maar op het moment dat je telefoon aan de ingeschakelde RC gekoppeld is!
Als je geen actieve connectie hebt met je RC dan zie je de optie ook niet. Dus: je telefoon aan de RC koppelen, de RC aanzetten en dan onderstaand menu openen.

Screenshot_20220901_083007_dji.go.v5.jpg
 
Nee, dit gaat over de instellingen in de DJI Fly app op je telefoon. Deze instellingen kun je niet benaderen via je laptop.

Je opent dus de DJI Fly app op je telefoon, je gaat naar de Camera View, tikt op de drie stipjes (rechtsboven) en gaat dan naar het Control-menu en daar vind je het onder het kopje "Button customization"

Let op: Je ziet deze instellingen alleen maar op het moment dat je telefoon aan de ingeschakelde RC gekoppeld is!
Als je geen actieve connectie hebt met je RC dan zie je de optie ook niet. Dus: je telefoon aan de RC koppelen, de RC aanzetten en dan onderstaand menu openen.

Bekijk bijlage 3943
Ik zat dus knap verkeerd, ik heb nu wel hetzelfde scherm van Control als U maar ik zie nergens de mogelijkheid over te schakelen tussen Live en Kaart, kan enkel spelen met center Gimbal functies.
Guido
 
Wat zit er nog meer verstopt onder "RECENTER/TILT DOWN GIMBALL V" ?
Het is een menu wat je kunt openen door op die V te tikken...
 
ik zie nergens de mogelijkheid over te schakelen tussen Live en Kaart.
Ja, dat klopt. Dat zie ik nu ook. Ik zie trouwens ook dat je de instellingen pas kunt aanpassen als er ook contact met de drone is. Die moet dus ook opgestart en verbonden zijn.

Maar schakelen tussen kaart en live-beeld doe je toch door tijdens het vliegen op het kaartje linksonder te klikken? Dan zou de tekst in het eerste bericht inderdaad niet kloppen.
Want voor zover ik nu kan zien kun je e.e.a. inderdaad niet regelen via de Fn-knop.

Misschien heeft dat eerder wel gekund, maar heeft men dit veranderd en is men vergeten de handleiding aan te passen.
 
Wat zit er nog meer verstopt onder "RECENTER/TILT DOWN GIMBALL V" ?
Het is een menu wat je kunt openen door op die V te tikken...
ik vind daar maar twee items : Recenter / Tilt Down Gimball of Follow / FPV maar op geen van beide is de mogelijkheid om te schakelen tussen Live en Kaart, FPV zegt mij niks.
Mogelijk is de keuze tussen Live en Kaart misschien niet meer mogelijk ?
Guido
 
Ja, dat klopt. Dat zie ik nu ook. Ik zie trouwens ook dat je de instellingen pas kunt aanpassen als er ook contact met de drone is. Die moet dus ook opgestart en verbonden zijn.

Maar schakelen tussen kaart en live-beeld doe je toch door tijdens het vliegen op het kaartje linksonder te klikken? Dan zou de tekst in het eerste bericht inderdaad niet kloppen.
Want voor zover ik nu kan zien kun je e.e.a. inderdaad niet regelen via de Fn-knop.

Misschien heeft dat eerder wel gekund, maar heeft men dit veranderd en is men vergeten de handleiding aan te passen.
Inderdaad, de handleiding is misschien niet aangepast geweest en het omschakelen kan inderdaad ook linksonder op het scherm, ik probeerde dit omdat ik het item vond in de handleiding en wou het proberen.
alvast bedankt voor de info
Guido
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Het schakelen tussen kaart en live is op 2 manieren mogelijk met de mini2.
De een is inderdaad door links onderin te tappen.
De tweede is toch echt in te stellen onder ‘Control’.
Daar zie je tap en double tap.
Wel alles aansluiten op je keukentafel en de gimbal bescherming er wel afhalen.
Wanneer er een link is, hoef je niet te vliegen naar kun je alles instellen.
Die Double Tap waarmee je tussen kaart en live kan Tiggelen is eigenlijk alleen handig als je met een bril op vliegt waar je telefoon in zit.
Succes


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Het schakelen tussen kaart en live is op 2 manieren mogelijk met de mini2.
De een is inderdaad door links onderin te tappen.
De tweede is toch echt in te stellen onder ‘Control’.
Daar zie je tap en double tap.
Wel alles aansluiten op je keukentafel en de gimbal bescherming er wel afhalen.
Wanneer er een link is, hoef je niet te vliegen naar kun je alles instellen.
Die Double Tap waarmee je tussen kaart en live kan Tiggelen is eigenlijk alleen handig als je met een bril op vliegt waar je telefoon in zit.
Succes


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Toch bedankt
G