Misschien koop ik een drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

ster100

New Member
Lid geworden
14 okt 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
71
Locatie
Nederland Den Haag
En als ik er een koop, waar zal ik beginnen?
met camera?
welke prijsklasse?
Hoe wordt een drone bestuurd?
Kan dat met een smartphone?

Jullie lezen het goed, ik weet er weinig van.
 
Ik zou kontakt maken met de Dronekenner in Rotterdam. Dar krijg je goede adviezen etc., is een webshop met bevlogen eigenaar.
Welkom overigens.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb nog een mi 4k in de aanbieding met 4 batterijen image-04-09-2019_15-52-32.jpeg

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met een dji Spark. Dit is een rustig en stabiel vliegende Drone met direct uit de camera een mooi en stabiel beeld. De app was toendertijd in combinatie met mijn telefoon behoorlijk instabiel. Die problemen zijn bij mij nu in ieder geval voorbij door een andere telefoon (Samsung) en een otg kabel. Door de instabiliteit van de app heb ik noodgedwongen snel geleerd de drone met de remote, die echt nodig is, te besturen en te landen. De fly more combo is dan ook wel aan te raden want 1 batterij en 12 min vliegtijd is wel erg kort. Nu zijn er in 2 jaar wel wat serieuze concurrenten gekomen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Neem de tijd om een goede keuze te maken en lees over ervaringen van anderen. YouTube heeft ook veel informatie maar veelal van zeer ervaren piloten en die letten vaak op andere zaken dan beginners. De boeken van Wiebe de Jager bevatten ook veel nuttige informatie, maar er zit wel wat overlap in.

Succes en veel plezier met je zoektocht.
 
Het is vooral een kwestie van wat je uitgeven aan een drone.
Zelf begonnen aan een drone van ca. 75 euro, zonder GPS en camera.
Je leert op zo’n manier wel vliegen,al had al wel veel ervaring met modelvliegen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als je nog nooit met een drone hebt gevlogen, dan raad ik je aan een drone aan te schaffen 'met' GPS. Het vliegen zonder GPS heeft een lange leercurve. De kans op frustratie kan de lol van het vliegen dan behoorlijk verknallen.