Moderator gezocht

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Het forum DronePilots.nl bestaat inmiddels bijna 4 jaar. De site werd opgericht door Frederick en ondergetekende. Het forum telt inmiddels ruim 3.000 leden en wordt dagelijks door honderden leden bezocht. Er worden tal van onderwerpen besproken en over het algemeen is de sfeer goed en constructief.

Aanvankelijk deden Frederick en ik gezamenlijk het technisch onderhoud en de moderatie. Maar Frederick is helaas niet meer betrokken bij het forum wegens andere activiteiten en verplichtingen. Dat betekent dat ik er nu vrijwel alleen voor sta. Dat vind ik geen wenselijke situatie, zeker niet als het gaat om de moderatie. Want ik kan niet 365 dagen per jaar ingrijpen als er een keer een discussie uit de bocht vliegt of er spamberichten worden geplaatst.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe (mede)moderator, die op vrijwillige basis samen met mij een oogje in het zeil houdt. Dat wil in eerste instantie zeggen: actie ondernemen op meldingen die binnenkomen als iemand een bericht markeert als ongewenst. Gelukkig gebeurt dat niet vaak, je hebt er echt niet veel werk aan. Maar je moet wel een soort van onpartijdig zijn en rechtvaardig optreden, zomaar permabans uitdelen is niet echt de bedoeling, tenzij iemand het heel bont maakt.

Andere dingen die tot het 'takenpakket' behoren zijn het verplaatsen van topics die in het verkeerde forum zijn geplaatst, ongewenste reclame verwijderen en natuurlijk algemeen gastheer/vrouwschap, zoals het welkom heten van nieuwe leden, af en toe inhoudelijk reageren op vragen, etc. Verder is je input als het gaat om verdere ontwikkeling van het forum natuurlijk welkom (denk aan suggesties voor nieuwe categorieën, etc).

Mocht je zelf actief gebruiker zijn van DronePilots en een rol willen spelen op dit vlak, laat het hieronder even weten. Geef ook aan wat je motivatie is om moderator te worden. Nogmaals: het is absoluut geen dagtaak, misschien ben je er een half uurtje per week aan kwijt, maar het is goed om er iemand bij te hebben.

PS. Technisch onderhoud en het verzorgen van de hosting is in principe geregeld, dat neem ik vooralsnog voor mijn rekening.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en rcee
We hebben het er eens eerder over gehad; het zou niet mijn ambitie zijn, maar eventueel zou ik het toch kunnen gaan overwegen als helemaal geen andere reacties komen, en dat zou kunnen betekenen dat de boel toch niet (meer zo) gemodereerd wordt of zelfs op termijn toch opgedoekt zou gaan worden..
 
Ik wil wel, maar ik ben bang dat ik te fanatiek op de regeltjes ben voor een moderator functie. Ik weet niet zeker of ik me lang genoeg kan inhouden om nog professioneel over te komen...
PM of mail me maar als je er evengoed brood in ziet, Wiebe.
 
@peSHIr @Eric-Jan Bedankt voor jullie reacties! Wellicht is het een idee dat jullie allebei toetreden als moderator, dan kijken we vanzelf wel hoe het gaat. Ik denk dat het wel meevalt hoor, er gaat echt niet veel tijd in zitten, maar een beetje betrokkenheid bij het forum kan geen kwaad en jullie zijn allebei oudgedienden, dus dat zit wel snor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stickybit en Eric-Jan
Wellicht is het een idee dat jullie allebei toetreden als moderator, dan kijken we vanzelf wel hoe het gaat.

En wie modereert de moderators? B)
Ik wens jullie alvast succes heren. Ik heb mezelf niet aangemeld, omdat ik niet serieus genoeg ben om serieus genomen te worden.
 
En wie modereert de moderators? B)
Ik wens jullie alvast succes heren. Ik heb mezelf niet aangemeld, omdat ik niet serieus genoeg ben om serieus genomen te worden.
"Zelfkennis is het begin van alle wijsheid" (Socrates)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
@peSHIr @Eric-Jan Ok, let's get on with it! Ik zal jullie moderator rechten geven. Kijk daarna even rond om te zien wat er aan nieuwe functies bij is gekomen. Jullie krijgen dan toegang tot een afgeschermd forum waar we als moderators in kunnen overleggen. Wellicht is het een idee om ook een keer even met zijn drieën te videobellen, zodat we elkaar wat beter kunnen leren kennen en door te nemen hoe we het verder aanpakken.

Ik zal dan een slotje op dit topic gaan zetten, maar het topic niet verwijderen, in het kader van transparantie naar andere forumgebruikers.
 
Succes mannen!
@peSHIr @Eric-Jan Ok, let's get on with it! Ik zal jullie moderator rechten geven. Kijk daarna even rond om te zien wat er aan nieuwe functies bij is gekomen. Jullie krijgen dan toegang tot een afgeschermd forum waar we als moderators in kunnen overleggen. Wellicht is het een idee om ook een keer even met zijn drieën te videobellen, zodat we elkaar wat beter kunnen leren kennen en door te nemen hoe we het verder aanpakken.

Ik zal dan een slotje op dit topic gaan zetten, maar het topic niet verwijderen, in het kader van transparantie naar andere forumgebruikers.

Verzonden met mijn SM-G973F en de Dronepilots.nl app
 
Ik weet niet of rechten toekennen al gebeurd is of niet (topic staat ook nog niet dicht, zie ik?) maar ik zie in de app nog niets anders. Zal de website er wel eens bijpakken; en dan zien we elkaar wel in het moderator subforum (en een videochat).
 
Ik weet niet of rechten toekennen al gebeurd is of niet (topic staat ook nog niet dicht, zie ik?) maar ik zie in de app nog niets anders. Zal de website er wel eens bijpakken; en dan zien we elkaar wel in het moderator subforum (en een videochat).

Zo te zien heb je de moderator rol nog niet. Dit zie ik:
1592904541667.png
 
@Eric-Jan en @peSHIr jullie hebben nu moderator rechten. Kijk eens rond wat er aan features is bijgekomen, en we kunnen elkaar verder spreken in het (afgeschermde) moderator forum!
 
Bedankt Wiebe!

Zie moderator forum niet in de app tot nu toe, maar er staat een klein gekleurd icoontje naast mijn naam, en ik lijk nu wel extra opties in het bewerkmenu te hebben; zoals unapprove, delete, en bewerken van posts die niet van mij zijn.

Nog geen enkele optie gebruikt uiteraard, en zal dat ook niet zomaar doen. Zal in de website kijken of ik moderatorforum daar wel zie. Tot daar/dan.
 
Laatst bewerkt: