Namibie highlights

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Inderdaad schitterend, ten eerste al de stap maken om naar Namibië te reizen lijkt me geweldig.
Helaas vond ik het van enkele shots een beetje jammer dat ze versneld werden afgespeeld, omdat de rest zo heerlijk rustgevend is.
Zie dit als positieve kritiek, het is alleen maar mijn mening.
Als pleister op de wonde zou ik zo'n filmpje wel verwachten op National Geographic.
Mooi gefilmd en goed nagedacht over wat je gaat filmen, zoals met de auto door de plas vanaf 1.50"
Meerdere shots gebruiken maakt de video altijd professioneler, helemaal top!
Geen idee of je het voor de hobby doet of als werk, maar je krijgt van mij een dikke 9,5

Er wordt wel eens gezegd dat dronefilmpjes niet langer mogen duren dan 3 minuten, jij hebt hiermee voor mij bewezen dat dat niet waar is.
Ik ben namelijk degene die hem al 2 keer heeft gezien.
Wat wordt jouw volgende?

Ga zo door en groet'n uut Twente.

Dennis Mengerink.
 
Hoi dennis , thanks voor je review, erg leuk geschreven . Ik zal bij de volgende filmpjes erop letten mbt versnelde clips , soms is het wel nodig ivm overgang in de muziek en de timing van het materiaal. Maar kan inderdaad soms wat onrustig zijn. Namibie is een heeeel erg gemakkelijk land om in te reizen , je moet wel een drone vergunning aanvragen,en dat kan een tijdje duren. Namibie, zoals vele andere landen weten nog niet precies wat ze met drones aanmoeten . De luchtvaart authoriteiten verzinnen een procedure , je moet screenshots van googlemaps maken en coordinaten doorgeven , formulieren invullen( die je weer niet via hun website kunt downloaden) en iets van 75 euro betalen , terwijl er volgens mij nog niets concreets is goedgekeurd in de wet. Maargoed je krijgt dan een drone certificate en daar doe je t voor om jezelf in te dekken , want je weet maar nooit of iemand dit vraagt.( uiteindelijk heeft het niemand me gevraagd)
Je kan in namibie uren rondrijden zonder iemand tegen te komen, wat natuurlijk ook fijn is voor het dronen. Echt een aanrader.Ik doe dit puur voor mn hobby ( ook geen zin om er geld mee te verdienen, vind het gewoon leuk om te doen , 2 hobbies combineren , reizen en dronen. Mijn volgende tripje zal madeira zijn in juli. Nogmaals bedankt en vooral blijven dronen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Je hoeft er de volgende keer echt niet op te letten hoor, deze video is jouw visie. En ik vond het ook best wel lastig om iets waar ik mij een klein beetje aan ergerde te uiten.
Wat dat betreft voel ik mij soms een muggenzifter, daar ben ik eerlijk in. Ik zou het persoonlijk leuker vinden om af en toe kritiek te krijgen dan 10.000 likes of zo.
Naar mijn mening ben je een goede choreograaf en heb je erg veel tijd genomen om deze video te editten.
Ik ben gewoon jaloers....
 
Ja dat editten is echt knutselen , maar gaat vrij snel als je de juiste muziek hebt gevonden moet ik eerlijk zeggen. ik waardeer wat je geschreven hebt ,echt super en eerlijk. Top.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Er wordt wel eens gezegd dat dronefilmpjes niet langer mogen duren dan 3 minuten, jij hebt hiermee voor mij bewezen dat dat niet waar is.
The same here. De volle 4:22 minuten uitgekeken, en ik ben best ongeduldig.
Ik had dezelfde gedachte over de kwaliteit, Verschillende shots zouden zo uit een BBC documentaire kunnen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis Mengerink
Hoi dennis , thanks voor je review, erg leuk geschreven . Ik zal bij de volgende filmpjes erop letten mbt versnelde clips , soms is het wel nodig ivm overgang in de muziek en de timing van het materiaal. Maar kan inderdaad soms wat onrustig zijn. Namibie is een heeeel erg gemakkelijk land om in te reizen , je moet wel een drone vergunning aanvragen,en dat kan een tijdje duren. Namibie, zoals vele andere landen weten nog niet precies wat ze met drones aanmoeten . De luchtvaart authoriteiten verzinnen een procedure , je moet screenshots van googlemaps maken en coordinaten doorgeven , formulieren invullen( die je weer niet via hun website kunt downloaden) en iets van 75 euro betalen , terwijl er volgens mij nog niets concreets is goedgekeurd in de wet. Maargoed je krijgt dan een drone certificate en daar doe je t voor om jezelf in te dekken , want je weet maar nooit of iemand dit vraagt.( uiteindelijk heeft het niemand me gevraagd)
Je kan in namibie uren rondrijden zonder iemand tegen te komen, wat natuurlijk ook fijn is voor het dronen. Echt een aanrader.Ik doe dit puur voor mn hobby ( ook geen zin om er geld mee te verdienen, vind het gewoon leuk om te doen , 2 hobbies combineren , reizen en dronen. Mijn volgende tripje zal madeira zijn in juli. Nogmaals bedankt en vooral blijven dronen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dag Eric. Met plezier naar jouw drone beelden gekeken die je hebt opgenomen in Namibie. In juni dit jaar ga ik met onze zoon naar dat bijzondere en fotogenieke land en ben zeker van plan om mijn drone mee te nemen. De aanvraag voor de permit is in ieder geval onderweg. Als jij nog praktische tips hebt over het (mogen en kunnen) vliegen met de drone in Namibie, dan verneem ik die graag.
 
Prachtige beelden. Genot om naar te kijken. Thx voor het delen



Owner Dutch-Droneflights.nl
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dag Eric. Met plezier naar jouw drone beelden gekeken die je hebt opgenomen in Namibie. In juni dit jaar ga ik met onze zoon naar dat bijzondere en fotogenieke land en ben zeker van plan om mijn drone mee te nemen. De aanvraag voor de permit is in ieder geval onderweg. Als jij nog praktische tips hebt over het (mogen en kunnen) vliegen met de drone in Namibie, dan verneem ik die graag.

Beste hans
Bedankt voor je berichtje

Namibie is een heel gemakkelijk land mbt vliegen met een drone. Erg uitgestrekt en voldoende mogelijkheden om te vliegen. Je rijdt soms uren zonder iemand tegen te komen door fantastische landschappen , dus dan en daar kun je gewoon ongestoord vliegen. Het is absoluut erg relaxed vliegen en niet zo achterlijk met regeltjes als in nederland en westerse landen.
Alleen in nationale parken , zoals sossusvlei mag je niet vliegen. Ik kwam er te laat achter, en had al bij een zandduin gevlogen , naderhand op de camping vertelde n andere tourist dat je drone in beslag kan worden genomen en je n boete krijgt. Oops geluk gehad. In etosha is het absoluut verboden en moet je bij de gate aangeven dat je n drone bij je hebt , dan wordt deze verzegeld. Dat moet je echt niet vergeten want als ze je in het park controleren, wat ze bij ons ook gedaan hebben, en je hebt de drone niet laten verzegelenn, dan heb je n probleem.
Nog 1 tip als je een camper huurt. Neem een 3 of 5 stekkerdoos mee , want op de camping hebben ze maar 1 plug, en dan heb je er meerdere om je batterijen op te laden. Veel plezier in namibie . ( ik ben momenteel op vakantie op de philippijnen. En dit is nog een relaxer droneland. Zelfs kunnen en mogen vliegen tijdens een militaire oefening hier.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dag Eric. Met plezier naar jouw drone beelden gekeken die je hebt opgenomen in Namibie. In juni dit jaar ga ik met onze zoon naar dat bijzondere en fotogenieke land en ben zeker van plan om mijn drone mee te nemen. De aanvraag voor de permit is in ieder geval onderweg. Als jij nog praktische tips hebt over het (mogen en kunnen) vliegen met de drone in Namibie, dan verneem ik die graag.
Hans,
Ik ga ook komende zomer naar Namibie en overweeg het al heel lang maar ben er nooit echt aan uit gekomen om te schrijven. Hoe heb jij alles geregeld? Heb je ook zon thirdparty liability afgesloten?
 
Laatst bewerkt:
Geweldige mooie impressie van Namibia part 1 mijn complimenten.
Graag, misschien ongevraagd toch een paar opmerkingen, zie het positief.

1.09 geeft mooi de verhoudingen weer van de grootsheid, de beelden zijn mooi afwisselend en geeft aan hoe kleurrijk dat land is
0.47 schitterend, geeft mooi de diepte weer en weer die grootsheid
Ook mooi de opnames van hoe je met de auto door het land trek

1.09- 1.22 jammer van het zelf portret, je weet dat het opnames zijn met een drone daar zou ik niet teveel nadruk op leggen.
2.07 Hier ook, probeer ook hier indien mogelijk geen opnames te maken waar te zien is wie de drone piloot is, probeer dit zo natuurlijk mogelijk te doen. Doe even de remote control achter je rug.
2.32 Prachtige beelden van de waterval, schitterend
4.04 Ook de opname met een actie-cam naast de auto, perfect vind het een een toegevoegde waarde.
Wie reist heeft veel te vertellen en tegenwoordig de mogelijkheid veel te laten zien, toppie.

Tip: als het de bedoeling is dat dit een reisverslag zou zijn dan zou ik meer structuur en verhaallijn er in verwerken.

Groetjes André
 
Thanks, ik zal zeker je tips opvolgen. Het was geen reisverslag maar meer n korte introductie. Heb zelf n langere versie gemaakt , puur voor ons zelf. Met de dronie bij de berg wilde ik alleen aangeven hoe nietig we zijn in dit geweldig landschap. Had de go pro als actie camera gebruikt . Heb nu ook de osmo pocket en de nieuwe go pro 7 black. Osmo pocket is geen actie camera helaas . Verkies toch de pro 7 boven de pocket, heel veel rompslomp op dit moment met pocket, focus problemen etc


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hans,
Ik ga ook komende zomer naar Namibie en overweeg het al heel lang maar ben er nooit echt aan uit gekomen om te schrijven. Hoe heb jij alles geregeld? Heb je ook zon thirdparty liability afgesloten?

Numble,
Ik had gewoon een wa verzekering bijnde Noord hollandsche , daar heb ik tegen kleine extra betaling de drone bij laten zetten. Ik heb ze gevraagd of ze in het engels op hun briefpapier een verklaring wilden zetten dat de drone wereldwijde dekking wa verzekerd is. En dat heb ik naar namibie gemaild.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Erg indrukwekkend. Je hebt diverse dingen erg leuk in beeld gebracht.
Wat een prachtige natuur zeg, zou er zelf niet zo gauw naar toe zijn gegaan...maar nu ik deze beelden zie :)
Fijne colorgrading over het algemeen. Hier en daar kunnen de up en down bewegingen wat rustiger wat mij betreft, maar dat is positief bedoeld uiteraard.
Maar het was erg fijn en vooral mooi om naar te kijken Eric.
Groet, Danny
 
Beste hans
Bedankt voor je berichtje

Namibie is een heel gemakkelijk land mbt vliegen met een drone. Erg uitgestrekt en voldoende mogelijkheden om te vliegen. Je rijdt soms uren zonder iemand tegen te komen door fantastische landschappen , dus dan en daar kun je gewoon ongestoord vliegen. Het is absoluut erg relaxed vliegen en niet zo achterlijk met regeltjes als in nederland en westerse landen.
Alleen in nationale parken , zoals sossusvlei mag je niet vliegen. Ik kwam er te laat achter, en had al bij een zandduin gevlogen , naderhand op de camping vertelde n andere tourist dat je drone in beslag kan worden genomen en je n boete krijgt. Oops geluk gehad. In etosha is het absoluut verboden en moet je bij de gate aangeven dat je n drone bij je hebt , dan wordt deze verzegeld. Dat moet je echt niet vergeten want als ze je in het park controleren, wat ze bij ons ook gedaan hebben, en je hebt de drone niet laten verzegelenn, dan heb je n probleem.
Nog 1 tip als je een camper huurt. Neem een 3 of 5 stekkerdoos mee , want op de camping hebben ze maar 1 plug, en dan heb je er meerdere om je batterijen op te laden. Veel plezier in namibie . ( ik ben momenteel op vakantie op de philippijnen. En dit is nog een relaxer droneland. Zelfs kunnen en mogen vliegen tijdens een militaire oefening hier.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dank je Eric voor je uitvoerige replay. Helaas heb ik toch behoorlijk wat moeite om de verzekering in Nederland rond te krijgen, maar....de aanhouder wint. Veel plezier in de Phillipijnen, wij zien jouw drone beelden vast wel een keer hier verschijnen;)
 
Dank je Eric voor je uitvoerige replay. Helaas heb ik toch behoorlijk wat moeite om de verzekering in Nederland rond te krijgen, maar....de aanhouder wint. Veel plezier in de Phillipijnen, wij zien jouw drone beelden vast wel een keer hier verschijnen;)
Bij mij zit het in de Aansprakelijkheidsverzekering vanuit ZLM. Wereldwijde dekking voor drones inbegrepen. Voorwaarden p. 10.

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app