Natuurorganisaties bij voorbaat tegen proef met dronebezorging Waddeneilanden

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.331
Waarderingsscore
2.953
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Natuurbeschermingsorganisaties Natuurmonumenten en de Waddenvereniging zijn niet blij met het idee dat een drone spoedeisende medische goederen gaat afleveren op Schiermonnikoog. Gevreesd wordt dat vogels in de Waddenzee verstoord worden. Dat hebben de organisaties schriftelijk laten weten aan de provincie Fryslân.

Testvluchten
De natuurorganisaties reageren op het voorgenomen pilotproject van de ANBW Medical Air Assistence en UMCG Ambulancezorg om met verschillende onbemande systemen een dertigal testvluchten uit te voeren van Lauwersoog naar Schiermonnikoog en vice versa.

Lees verder
 
Totdat zo'n natuurbeschermer zelf een keer noodmedicatie nodig heeft. Ben benieuwd of een paar opvliegende vogels dan nog steeds voldoende reden zijn om een drone niet uit te laten rukken.
Of denk ik nu te plat?
 
Ik denk het, Sjakie.
Want daar hebben we toch een helikopter voor? Die maakt tenminste zoveel herrie dat die vogels wel uit de buurt blijven van dat ding. ... Oh, wacht... Ehhh... ...
:confused:
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi en Sjakie
Zijn dezelfde zeurpieten die klagen over de trauma helicopter in Groningen.
Wees blij dat dit soort dingen mogelijk zijn. Je leven zal er maar vanaf hangen.

Bovendien met Eric-Jan eens: Beter en paar drones, dan een lawaai makende helicopter.
 
"Ja, maar, dit is de opmaat naar commerciële drone leveringen",
Ook dat is snel opgelost: alle Schiermonnikoogse bewoners boycotten over 5 jaar Bol.com gewoon. Dan komen er ook geen bezorgdrones naar het eiland. Die 5 klanten minder merkt Bol toch niet.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app