Mavic Air New Rules 2021

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

kevdenoo

New Member
Lid geworden
20 apr 2020
Berichten
22
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
34
Locatie
Bergen op zoom
Hallo,

Iedereen heeft het wel meegekregen dat de regels veranderen voor drone pilots,
Dus ook voor mij die een Mavic air heeft en af en toe op leuke plekken eens vliegt voor een paar mooie opnames.

Hoe gaan jullie hier mee om, wie weet hoe belangrijk het is om de juiste papieren te hebben en straffen er tegen over staan ?

Vliegbewijs. RDW registratie. In en outs, boetes, meningen, kosten ..

Laat maar horen ik ben benieuwd hoe jullie het gaan aanpakken.

Fijne jaarwisseling !


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Tja hoe aan te pakken. Ik heb mijn air verkocht en de mini 2 gekocht. Helaas is de air in de verkoop niet populair meer en zal je de prijs daarop aan moeten passen.
Hallo,

Iedereen heeft het wel meegekregen dat de regels veranderen voor drone pilots,
Dus ook voor mij die een Mavic air heeft en af en toe op leuke plekken eens vliegt voor een paar mooie opnames.

Hoe gaan jullie hier mee om, wie weet hoe belangrijk het is om de juiste papieren te hebben en straffen er tegen over staan ?

Vliegbewijs. RDW registratie. In en outs, boetes, meningen, kosten ..

Laat maar horen ik ben benieuwd hoe jullie het gaan aanpakken.

Fijne jaarwisseling !


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn SM-G973F en de Dronepilots.nl app
 
Oke ik begrijp je keuze ergens. Hoewel ik over de mini 1 echt niet te spreken ben.

Maar wat kan er gebeuren als ik ver buiten de bebouwde kom, op een rustige plek wat rond vlieg en opnames maak?
Kan je bijvoorbeeld getraceerd en achterhaald worden?
Krijg je een bepaalde boete als een boswachter of agent je betrapt?

En ik heb de air ook gekocht omdat ik niet alleen ontevreden was over de mini, maar ook na Corona in het buitenland opnames wil maken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik zou toch zorgen dat je legaal vliegt. Met de air betekend dat iig registreren en een vliegbrevet halen (online training met examen)
Oke ik begrijp je keuze ergens. Hoewel ik over de mini 1 echt niet te spreken ben.

Maar wat kan er gebeuren als ik ver buiten de bebouwde kom, op een rustige plek wat rond vlieg en opnames maak?
Kan je bijvoorbeeld getraceerd en achterhaald worden?
Krijg je een bepaalde boete als een boswachter of agent je betrapt?

En ik heb de air ook gekocht omdat ik niet alleen ontevreden was over de mini, maar ook na Corona in het buitenland opnames wil maken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn SM-G973F en de Dronepilots.nl app
 
In de Europese regelgeving heb ik nergens kunnen vinden dat het verplicht is je te registreren in het land van domicilie.
Het is dan ook mogelijk een gratis A1/A3 opleiding en certificaat via de Ierse route te halen maar ook je in Ierland te registreren na betaling van € 5,00.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
In de Europese regelgeving heb ik nergens kunnen vinden dat het verplicht is je te registreren in het land van domicilie.
Het is dan ook mogelijk een gratis A1/A3 opleiding en certificaat via de Ierse route te halen maar ook je in Ierland te registreren na betaling van € 5,00.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Over de opleiding spreek ik niet mee, maar registratie als UAV exploïtant:

FAQ Europese wetgeving vanaf 31/12/2020 | FOD Mobiliteit

A. Nieuwe regelgeving: wat zijn de basisprincipes?​

1. Waarom Europese regelgeving inzake UAS?​



Momenteel past elke lidstaat van de Europese Unie zijn eigen nationale regelgeving toe. Voor vluchtuitvoeringen in het buitenland moet een exploitant zich dan ook aan de plaatselijke voorschriften houden, wat vluchtuitvoeringen in het buitenland bemoeilijkt.



Om de ontwikkeling van de drone-activiteit in Europa aan te moedigen, heeft de Europese Commissie twee verordeningen opgesteld om de praktijken te harmoniseren en zo de vluchtuitvoeringen in de EU te vergemakkelijken.



Vanaf 31/12/2020 wordt de Europese regelgeving inzake UAS’s rechtstreeks van toepassing in alle lidstaten van de Europese Unie, alsook in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland.



Een UAS-exploitant of een piloot op afstand die aan de voorwaarden van de Europese verordening voldoet, zal dus onder bepaalde voorwaarden, in zijn land van herkomst, maar ook in alle andere lidstaten vluchten kunnen uitvoeren op basis van de certificaten (registratie, piloot, exploitant) die in zijn land van herkomst zijn verkregen.

Do I need to register my drone? | EASA

Do I need to register my drone?​

Answer​

Unless they are certified, drones do not need to be registered, but you, as drone operator/owner, must register yourself. You do so with the National Aviation Authority of the EU country you residence in. (Drones - National Aviation Authorities | EASA)
 
Oke ik begrijp je keuze ergens. Hoewel ik over de mini 1 echt niet te spreken ben.

Maar wat kan er gebeuren als ik ver buiten de bebouwde kom, op een rustige plek wat rond vlieg en opnames maak?
Kan je bijvoorbeeld getraceerd en achterhaald worden?
Krijg je een bepaalde boete als een boswachter of agent je betrapt?
Dus enkel de wet volgen als je betrapt kan worden?