Nieuw hier!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

frako51

Member
Lid geworden
2 aug 2021
Berichten
54
Waarderingsscore
6
Punten
8
Leeftijd
72
Locatie
Hoorn
Hoi Ik ben frako en wil mij even voorstellen. Vroeger aan modelvliegen gedaan maar daarmee ook veel kapot gevlogen en uiteindelijk gestopt o.a om die reden. Ben tegenwoordig vrij actief aan het fotograferen en een drone met camera lijkt mij een leuke toevoeging. Nu ben ik nog wel in een oriënterende fase maar heb wel het oog laten vallen op de DJI mini 2. De reden van deze keus is dat ik graag op elke plek wil kunnen werken natuurlijk in alle veiligheid en ook respect voor privacy en gebieden waar je niet mag of niet wilt vliegen. Ik heb wat vragen die ik in dit forum wil stellen voor mijn oriëntatie. Wil de drone op kort termijn aanschaffen
 
Welkom Frako!

Voor de Mini 2 hoef je geen certificaat te hebben, je moet alleen een registratie als exploitant (online) regelen bij de RDW (eerste jaar € 23,00 en daarna € 13,00/jaar).
Zelf heb ik in Luxemburg, in het Engels, gratis het A1/A3-certificaat gehaald. Zoals gezegd, niet persé noodzakelijk bij de Mini 2 maar ik vond het leuk en leerzaam om te doen. Kwestie van 2 tot 4 uurtjes op een regenachtige zondag... :)

Met de Mini 2 mag je over bebouwing e.d. vliegen omdat ie zo licht is. Verder ken ik geen uitzonderingen/gebieden waar de Mini 2 wél zou mogen vliegen en andere drones niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Goede keuze Frako die mini 2. Door je ervaring met modelvliegen gaat het je zeker veel genoegen opleveren.
Vroeger wel eens gevlogen bij Friendship Dalfsen ?


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt: