Nieuw in Drone-wereld

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Henk58

New Member
Lid geworden
4 dec 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
Zevenbergen
Hoi, ik ben een nieuweling die veel met de drone wil gaan doen.
Zowel prive maar ook wel zakelijk. Ik werk bij het waterschap waarbij bij projectuitvoering vaak een drone gebruikt wordt. Het lijkt me erg leuk om dit in de toekomst te gaan doen.

En... ondanks mijn drone 249 gram is wil ik toch mijn brevet halen. Ik wil wel goede antwoorden kunnen geven op bepaalde vragen.

Voor tips ben ik altijd geinteresseerd....
 
Welkom Henk!
Heel verstandig om je kennis op peil te brengen, want een gebrek aan relevante kennis is nooit een goed excuus als er onverhoopt iets mis zou gaan.
 
Even een vraagje naar ervaren piloten.
Ik moet mijn exploitatienummer op mijn drone plakken. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Zijn hier stickers voor of iets anders?
 
Welkom op het forum, Henk.

Hou er wel rekening mee dat veel industrie- en havengebieden NFZ’s zijn.
Je mag hier niet met je A1/A3 & A2 vliegen, maar alleen in de Specific categorie.

Exploitatienummer (zonder de 3 laatste cijfers) kan je op een stukje tape schrijven of wat netter met een labelmaker/lettertang.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Hallo Henk,
Ik heb een brandplaatje laten maken bij "Dronetags" zowel voor de DJI mini 2 en een voor op de controller,
  • Afmeting:
    25 x 10 mm deze past op het batterijklepje en heeft 2 regels een voor het registratienummer(zonder de 3 laatste cijfers) en daaronder e-mail adres of telefoonnummer.