Nieuw: LED props

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ja, Sjakie, het is niet toegestaan om bij donker te vliegen. Ik heb in de wandelgangen vernomen dat deze regel losgelaten gaat worden. Dan kunnen de leds er voor zorgen dat de drone zichtbaar blijft.
 
Ik had de posts nog niet gelezen toen jij op mijn post reageerde. Soms reageert men op een email melding zonder even op “nieuwe posts” te drukken.
 
Ja, Sjakie, het is niet toegestaan om bij donker te vliegen. Ik heb in de wandelgangen vernomen dat deze regel losgelaten gaat worden. Dan kunnen de leds er voor zorgen dat de drone zichtbaar blijft.

Nieuwe regel? Heb ik een memo gemist? Zou wel gaaf zijn als dat mag.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Er wordt inderdaad aan gewerkt om Night VFR ook in NL in de reguliere vliegerij toegestaan te krijgen binnen het kader van de Europese harmonisatie. En dat is het hoofdstuk in de luchtvaartwet waardoor na UDP (Universal Daylight Period) op zicht gevlogen mag worden.
Daarvoor is overigens wel een aparte aantekening op het brevet nodig, dus het kan zijn dat daar ook voor drone vliegen aanvullende eisen gesteld worden (zoiets als ROC(-light) voor commerciële vluchten).
Nog geen idee hoe lang het nog gaat duren, maar als er eenmaal beweging in zit, kan het snel gaan. Zie maar hoe snel ineens de ontwikkelingen met CTRs zijn gegaan. Dat was ook binnen het kader van EU harmonisatie.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie