Nieuw op dit forum, dus even mij voorstellen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Philip J

Member
Lid geworden
19 mei 2022
Berichten
68
Waarderingsscore
27
Punten
18
Leeftijd
67
Locatie
3214
De naam Philip komt al voor op het forum, vandaar Philip J (de J van mijn 2e naam). Aantal jaren geleden begonnen met de DJI Phantom, voor korte duur. Maakte stomme fout, we wandelden met de honden door natuurgebied met een grote plas. Wilde laag filmen, hoogte honden en zo nu en dan weer hoog. Na een 800 meter wandelen half om het water kreeg ik melding. Batterij bijna leeg. Return to HOME! Tja en dat is waar ik gesart was. Recht toe recht aan naar het begin punt, over het water. De Phantom had alleen een rekenfout gemaakt qua accuduur. 40 meter voor het vaste land zakte de drone het water in. Na drie dagen zoeken vonden wij hem op de bodem, slechts 1,80 diep daar. We hadden de laatste locatie op de DJI app. Helaas was de drone niet meer te redden, gelukkig wel het SD kaartje, tot kopje onder nog de laatste beelden.

Bij het uitkomen van de DJI Mavic Mini was ik weer overstag. Fijne drone, maar toen de DJI Mini 2 kwam en mijn Mavic Mini goed kwijt kon de Mini 2 combo gekocht. Fijne drone, alleen het gemis van obstaakel censoren voor en achter.
Sinds kort werk ik met de Litchi app, wat ik daar een groot voordeel aan vind zijn de Waypoints met POI en Follow.

Nu sta ik in dubio na de komst van de Mini 3 pro. En de wetgeving vrij van certificaten A1/A3, niet nodig voor de Mini 3 pro, wel voor de Mavic Air 2. Wat ga ik doen. De Mini 3 pro aanschaffen of de nu redelijk in prijs gebruikt op de markt Mavic Air 2 waar Litchi op kan, maar wel even certificaat halen met zijn beperkingen. Of zou DJI binnenkort ook waypoint invoeren op de Mini 3 pro zoals bij enkele ander drones van DJI. Zoals ik hier en daar lees zal DJI niet snel de software vrijmaken voor Litchi.

Of gewoon voorlopig blijven vliegen met de Mini 2 :) en takken en obstakels zelf ontwijken.

Voor de geintresseerde, de Crash start bij 5:00 min
 
Hoi Philip

Mooi verhaal (voor ons) over je Phantom. En nog op video gedocumenteerd ook.
 
In 2014 lukte het mij nog niet een goed van kwaliteit filmpje in HD op Youtube te plaatsen. Gelukkig is dit de laatste jaren een stuk verbeterd.
 
Philip, welkom.... Die sensoren en extra luxe is niet altijd nodig. Vlieg zelf met mini 1 en geniet er nog van......We vliegen vlos en gaat er op den duur iets mis zien we het wel. Moet wel toegeven, het nieuwe materiaal, mini 2, mini 3, moet me toch inhouden........ Belangrijkste is genieten van de hobby. Groetjes, Tom
 
  • Leuk
Waarderingen: Philip J
Knoop doorgehakt. De DJI Mini 2 verkocht. Nu wachten op de Mini 3 Pro. Belangrijkste reden de ontwijk sensoren en follow functie. Ik zie op Youtube daarmee over het algemeen goede resultaten. Ik wil dit jaar een meerdaagse trip door Zwitserland maken met de cabrio, dan vind ik de extra opties toch wel prettig. Een betere beeldkwaliteit is meegenomen, maar vind de Mini 2 ook mooie beelden maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL