Nieuw

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mmnoe

New Member
Lid geworden
20 feb 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
33
Locatie
Arnhem
Hello,
Nieuw hier en nieuw in de dronewereld. Mijn naam is Matt. Vorig jaar besloten om mijn fotografie hobby wat uit te willen breiden met een drone, maar naar een beetje verdiepen kwam ik er achter dat er allerlei regels aan zaten te komen voor 2021 dus dat idee maar laten varen. Maar goed het bleef een beetje kriebelen dus eigenlijk vorige maand maar besloten om toch de benodigde cursussen te volgen en A1,A2 en A3 gehaald (wat naar mijn mening niet echt ingewikkeld is). Ondertussen een oude drone gekregen van een bekende (DJI Phantom 2 Vision) om te oefenen met vliegen en het begin van een nieuwe hobby is daar!

Nu ben ik mij aan het verdiepen in een wat handzamere drone, maar wat raden jullie aan? Ik wil volgend jaar een nieuw drone kopen met een keurmerk (als die er dan zijn). Maar voor de tussentijd zoek ik een ‘oefen’ drone om vlieguren te maken (en evt wat leuke beelden). Op YouTube worden best aardige nieuwe ‘China’ drones gereviewd (Sjrc F11, SG906 Pro, Vimillo S3 enz.) of toch een tweedehands DJI? Budget voor de start drone 200,- ongeveer. Tips zijn welkom!
 
Welkom Matt, als ik jou was zou ik voor een tweedehands Mavic mini gaan, voor 200 lukt dat niet maar als je wat bijlegd wel.
Staan er genoeg op mp.
China drones lijken leuk maar in de praktijk valt de fotokwaliteit bijna altijd tegen.
 
Welkom Matt! Wat @Klaaz ook zegt, China drones valt vaak tegen, prijs blijft leuk. Heb er zelf een paar gehad. Het is leuk als je helemaal begint met vliegen.

Voor mij was het leuk omdat ik op die manier kon leren vliegen met een drone en uitvogelen hoe de joysticks werken, zonder dat het veel geld kost en het niet erg is als die sneuvelt.
 
Thanks voor de tips. Na een beetje wikken en wegen toch maar besloten om een nieuwe DJI mini 2 (Fly more combo) te kopen. Op naar een hoop vlieguren ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz en SnitserNL
Zeer goede keuze.
Met deze DJI Mini 2 zal en kan je nog jaren vliegen met je A1-A3 licentie. De andere non-cx drones niet. (Ja, ergens in een veld)
Hopelijjk komen de C-labels vlug maar dat dat nog even wachten zijn.

Geniet van je Mini 2, want deze is een fantastische (reis)drone.
Let wel op de obstakels in je vluchtroute.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aad 2