Nieuwe DJI Air 2S Drone op komst?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Gekol Drone Videos

Active Member
Lid geworden
6 jun 2020
Berichten
134
Waarderingsscore
147
Punten
43
Locatie
Friesland
Op YouTube en internet circuleren geruchten over de komst van een nieuw model DJI Air Drone. Zou dit een nieuwe Air 2 met verbeterde specs en het nieuwe CX label zijn? Dat zou goed nieuws zijn en de eerste drone die aan het CX label voldoet en hierdoor meer toekomstproof is. Wat denken jullie?
 
Link naar je bronnen ?
Zolang vanuit DJI niets officieel is aangaande de vermelde Air 2S dan zo ook of die CE Gecertificeerd zou zijn.

Van wat ik weet, en je hier op het forum kunt lezen, bestaat er nog geen CE Certificering voor Drones.
Op YouTube en internet circuleren geruchten over de komst van een nieuw model DJI Air Drone. Zou dit een nieuwe Air 2 met verbeterde specs en het nieuwe CX label zijn? Dat zou goed nieuws zijn en de eerste drone die aan het CX label voldoet en hierdoor meer toekomstproof is. Wat denken jullie?

'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Link naar je bronnen ?
Zolang vanuit DJI niets officieel is aangaande de vermelde Air 2S dan zo ook of die CE Gecertificeerd zou zijn.

Van wat ik weet, en je hier op het forum kunt lezen, bestaat er nog geen CE Certificering voor Drones.

'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
Let’s wait and see!
 
Het enige wat ik zo gauw kon vinden waren geruchten op basis van een FCC registratie en een mogelijke foto van een prototype van eind vorig jaar. Nog niets officieels, blijkbaar. En nog niets over een Europees Cx-label ook?

 
Het enige wat ik zo gauw kon vinden waren geruchten op basis van een FCC registratie en een mogelijke foto van een prototype van eind vorig jaar. Nog niets officieels, blijkbaar. En nog niets over een Europees Cx-label ook?


Hierbij de link naar een video van Geeksvana over het gerucht!
 
Het is natuurlijk afwachten maar er verschijnen meer filmpjes op YT met info over de mogeljk binnenkort komende nieuwe DJI Air 2S drone met extra sensoren bovenop voor sportief vliegen. Zou natuurlijk mooi zijn voor ons als droneliefhebbers.

Als het de nieuwe Air 2S is en een nieuw CX label heeft dan is dit zeker een interessante drone om in de gaten te houden. En releasedatum rond april of mei zou perfect zijn.

Het toeval wil dat ik gisteren net mijn Air 1 heb verkocht! Als het waar blijkt te zijn dan zal de nieuwe Air 2S voor veel dronevliegers een welkome aanvulling zijn. Een betere camera, specificaties en de voorwaarde van een CX label zijn voor mij voorwaarden om aanschaf van deze nieuwe drone te overwegen en deze drone zou een perfecte aanvulling op mijn Mini 2 zijn.

Zoals gezegd, let’s wait and see.

Hoe denken jullie hierover?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de geruchten voorbij zien komen, maar vond nog te weinig informatie om er al aandacht aan te besteden (op Dronewatch). Dat de Air 2S - als die er inderdaad op korte termijn komt - al een Cx CE label zal hebben lijkt mij nog niet waarschijnlijk. Volgens mij zijn die producteisen nog steeds niet uitgekristalliseerd namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gekol Drone Videos
Ik heb ook de geruchten voorbij zien komen, maar vond nog te weinig informatie om er al aandacht aan te besteden (op Dronewatch). Dat de Air 2S - als die er inderdaad op korte termijn komt - al een Cx CE label zal hebben lijkt mij nog niet waarschijnlijk. Volgens mij zijn die producteisen nog steeds niet uitgekristalliseerd namelijk.
Hallo Wiebe,

Klopt helemaal wat je aangeeft, maar het is wel interessant om te volgen! Als er een drone met een CX label komt lijkt DJI mij de eerste grote speler die hiermee komt.

Kan mij overigens niet voorstellen dat de vereisten voor een label al niet bij DJI bekend zijn. Wellicht heeft de drone het label dan niet, maar kan dit dan zeker softwarematig wel krijgen lijkt mij? Anders is het een drone die niet goed gaat verkopen. Als DJI dit kan toezeggen dan voorzie ik een grote vraag naar deze nieuwe drone. Maar het is vooralsnog een gerucht.

Zoals gezegd door mij, let’s wait and see!
 
De vorige FCC registraties > leaks waren behoorlijk accuraat. In oktober november voor de Mini2 en recent voor de FPV ... Maar deze voor de MA2S is wel heel bizar. Dan zie je specs opduiken die dan heel sterk overeenkomen met een fake? mock-up? prototype op Youtube ergens in november laatst? Dus ja allemaal speculaties. Volgens DJI zelf voldoen de recentste drones aan de Cx specs, maar is het controle orgaan (nog) niet actief / klaar? (TUV? Thüringen)... Veel vraagtekens. Maar wel leuk om te volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gekol Drone Videos
De vorige FCC registraties > leaks waren behoorlijk accuraat. In oktober november voor de Mini2 en recent voor de FPV ... Maar deze voor de MA2S is wel heel bizar. Dan zie je specs opduiken die dan heel sterk overeenkomen met een fake? mock-up? prototype op Youtube ergens in november laatst? Dus ja allemaal speculaties. Volgens DJI zelf voldoen de recentste drones aan de Cx specs, maar is het controle orgaan (nog) niet actief / klaar? (TUV? Thüringen)... Veel vraagtekens. Maar wel leuk om te volgen.
Zeker leuk om te volgen. De opwinding onder de droneliefhebbers is altijd weer aanwezig als er mogelijk een nieuw model komt. Gelet op het feit dat na de Mini ongeveer een jaar later de Mini 2 is verschenen denk ik persoonlijk dat we binnenkort de nieuwe Air 2S kunnen verwachten.

Afwachten dus en tot die tijd moeten we het doen met de geruchten. Pas als DJI een officieel launch moment aankondigde wegen we zeker dat een nieuwe drone binnen afzienbare tijd op de markt komt. Ik gok op eind april of mei.

Zie bijgaand nog een filmpje van de opwinding over de mogelijke nieuwe drone!

 
Beste droneliefhebbers,

Het is zover, donderdag 15 april a.s. komt de nieuwe DJI Air 2S op de markt. Hoewel het naar mijn mening een goede upgrade is zit deze drone, zeker als flymore combo boven het budget wat ik wil uitgeven. Ook heeft deze nieuwe drone volgens diverse bronnen op YT geen CX label. De huidige Air 2 is voor mij een goed alternatief omdat deze goedkoper is en ook zeker de komende maanden steeds goedkoper zal worden. Wel is het dan net als de nieuwe Air2S een legacy drone vanaf 2023. Mogelijk krijgt de Air 2S en ook de ‘oude’ Air 2 alsnog een CX label via een software upgrade?

Wellicht weet Wiebe de Jager van Dronewatch hier (binnenkort) al meer over?

Als je overweegt de Air 2S aan te schaffen, het lijkt zeker met de betere camera censor en de sensors aan de bovenkant voor obstakeldetectie een goede upgrade, maar wel aan de dure kant volgens de diverse op YT getoonde specificaties.

We zullen vast nog veel video’s van deze nieuwe Air 2 S drone op YT zien zodra de lancering heeft plaatsgevonden.

Groet, Gekol Dronevideos.
 
Leuk, hopelijk de eerste foldable DJI drone met een 1" inch sensor....ik ben benieuwd.