Nieuwe firmware en Geofencing DB

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jacques Schijven

New Member
Lid geworden
7 feb 2019
Berichten
25
Waarderingsscore
14
Punten
3
Leeftijd
65
Locatie
Berkel-Enschot
Zojuist de nieuwe firmware 1.0.400 geïnstalleerd en de nieuwe Geofencing database. Ik heb even gevlogen (eigenlijk slecht weer) dus niet helemaal door kunnen testen. Maar ziet er zo goed uit.

De map met de Geofencing informatie ziet er een stuk beter uit. Overzichtelijker en lijkt ook beter te kloppen. Ik werd er eerst steeds op gewezen dat ik in een gebied met beperkingen vloog, maar dat was niet zo volgens de Kadasterkaart. Nu kloppen de aanwijzingen op het scherm wel.

Grtz,

JacquesGeofencing.jpg
 
Ook direct na de update van gisteren het kaartje in DJI Go 4 bekeken, en dat zag er een stuk beter uit. Geen cirkelvormige gebieden meer (met een hele vage grote die heel Zuid/Midden-Nederland omvatte), maar veel duidelijkere polygonen. Rond vliegvelden (gek genoeg helemaal niet rond Lelystad) een hele serie van gebieden met verschillende vorm en ook eigenschappen met verschillende hoogtes, vooral ook in het verlengde van landingsbanen. Dit systeem oogt als een hele verbetering over de voorheen simpele cirkels.
 
Waarom gebruiken ze nou niet gewoon de AIP data, zoals EasyVFR, Foreflight en SkyDemon dat doen? Dan heb je alles, van de officiële bron, 4-wekelijks geüpdate en correct.
Zal wel te veel kosten. Maar een “eigen interpretatie product” kost uiteindelijk meer.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ik zou ook graag de nieuwe Geofencing DB Willen gebruiken, maar de Phantom 4 wordt onbruikbaar na doorvoeren van deze update.

Vooralsnog wordt iedereen afgeraden de update te installeren, ik ben een paar uur bezig geweest de drone weer vliegbaar te maken


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app