No fly zone Mavic air mini

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Alex van Zon

New Member
Lid geworden
4 apr 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
43
Locatie
Rijswijk
Goedenavond,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben lid geworden omdat ik al een tijdje speel om een drone te kopen. Ik heb de mavic mini op het oog. Ik ben lid geworden om me in te lezen. Nu kwam ik erachter dat ik (helaas) in een No fly zone woon. Ik woon namelijk in Rijswijk ZH en blijkbaar valt dit nog onder het controle gebied van Rotterdam AirPort. Nu is de mini qua gewicht eigenlijk een speelgoed drone maar begrijp dat de No fly dan ook geldt? Maar zit er een minimum of maximum hoogte aan? Of is het zo zwart-wit dat niks mag. Ik bedoel als ik in me eigen achtertuin vlieg en niet hoger kom als me huis (er staan veel hogere appartementen) ben je dan nog steeds in overtreding?
Want ja, dan mag je in deze regio dus niks en vraag ik me af of ik de fun van het drone vliegen wel kan ervaren. Natuurlijk kan ik in de auto stappen en ergens naar toe rijden. Maar in je eigen regio is ook leuk.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Welkom Alex, de mini valt niet onder de categorie van speelgoed drones. Informeer maar eens bij de Dronekenner in Rotterdam


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Dank je wel en bedankt voor je reactie. Ik dacht dat het was ivm het gewicht. Maar houdt die zone dan in dat je dus officieel ook niet eens in je eigen tuin mag vliegen. Eigenlijk nog niet eens 10cm bij wijze van spreken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als je even alle berichten omtrent de nieuwe maatregel voor drones op dit forum naloopt, krijg je heel veel info. Zeker die van Wiebe.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
In een no fly zone mag je niet vliegen ook geen 10m in je achtertuin. Beetje vervelend. Zit in dezelfde situatie en moet inderdaad altijd een stukje rijden om te kunnen vliegen. Combineer het met een leuke wandeling als dat weer kan.
 
Nou het is inderdaad zo dat ik wel het forum heb doorgenomen en er staat heel veel geschreven. Maar door alle informatie ging ik twijfelen. Maar no fly is dus no fly. Ook al blijf je op een veilige hoogte grens. Want heb nog nooit een vliegtuig vlak boven mijn huis gehad . Maar iedereen bedankt voor de antwoorden. In ieder geval stof om goed over na te denken of ik er 1 koop of niet.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Fijn, dat de info op het forum je heeft geholpen. Succes met je “keuze”.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Om je nog een beetje op weg te helpen met je overweging.

Je koopt een drone niet alleen om over je huis te vliegen. Stel dat je dat een keer doet, dan heb je dat na 1 keer ook wel gezien. Daarna ga je er op uit om andere omgevingen te filmen.
 
Nou dat is inderdaad waar! Dat dacht ik later ook nog. Het idee wat ik extra had is om foto’s te maken van tuinen. Ik ben hovenier en leg tuinen aan dus dat leek me een leuke toevoeging. Maar dat doen we dan gewoon niet . Denk toch dat ik de mini ga kopen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Bedankt Sjakie,

Ik vlieg zelf al een tijdje en tot mijn verbazing omdat ik altijd op de app vloog, zat ik dus altijd in een beperkte zone echter had ik dat zelf nooit door maar door deze link wordt het toch anders nu. Bedankt voor de juiste link
Inderdaad heel veel, zo veel dat je hiermee een nieuwkomer behoorlijk het bos in stuurt.
Hieronder een link naar dezelfde vraag en antwoord.
Huidige regels mbt 250gr<

Verzonden met mijn Dronimalonie en de Dronepilots.nl app