No fly zone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wil0499

New Member
Lid geworden
27 feb 2023
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
21
Locatie
Eindhoven
Heeft er iemand ervaringen met vliegen in no fly zones? Heb sinds kort dji mini 2 aangeschaft maar woon midden in een no fly zone. Kan ik gewoon vliegen of hoe strikt wordt hiernaar gekeken?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Vranz van Maaren en JH54
De 'no' uit rode 'no fly'-gebieden betekent ook letterlijk 'no'. Je mag er niet vliegen. Dat is niet voor niets, maar om te voorkomen dat je vliegverkeer hindert of andere veiligheidsrisico's veroorzaakt. Of er naar gekeken wordt is eigenlijk niet relevant, je moet het zelf niet willen.

Hier legt Coolblue de andere kleurtjes eenvoudig uit:
 
  • Leuk
Waarderingen: JH54 en RGM
Ja zie best veel filmpjes en mensen voorbij komen die gewoon vliegen in een no fly zone dus vroeg me af. Hebben hun gewoon "schijt" of zijn de regels niet zo strikt.

Ik woon 20km van een vliegveld vandaan en daarom mag je hier niet vliegen.
 
Ja zie best veel filmpjes en mensen voorbij komen die gewoon vliegen in een no fly zone dus vroeg me af. Hebben hun gewoon "schijt" of zijn de regels niet zo strikt.

Ik woon 20km van een vliegveld vandaan en daarom mag je hier niet vliegen.
Maar dan denk ik van kan toch niet veel kwaad als ik me drone hier tot max 100m omhoog laat gaan
 
  • Verdrietig
Waarderingen: JH54
Probeer je hier zoveel mogelijk in te verdiepen zou ik zeggen. Er komen meer en meer drones dus ik kan je maar aanraden om zoveel mogelijk de regels te volgen, want veel mensen zien drones als een bedreiging op de privacy. Jammer denk ik dan voor degene die zeg wel correct aan de regels houden. Gebruikt de tools die voorhanden zijn om te zien wat er No fly zone is en wat niet.
 
Heeft er iemand ervaringen met vliegen in no fly zones? Heb sinds kort dji mini 2 aangeschaft maar woon midden in een no fly zone. Kan ik gewoon vliegen of hoe strikt wordt hiernaar gekeken?
.
Vliegen met een drone is niet ongevaarlijk. Leer de basisregels voor je de lucht in gaat!
.
 
Maar dan denk ik van kan toch niet veel kwaad als ik me drone hier tot max 100m omhoog laat gaan
Daar denkt men in de luchtvaart toch anders over. De no-fly zones zijn er niet voor niets. Een drone kan door een technisch mankement onbestuurbaar raken (zijn online voorbeelden van te vinden) en vol gas omhoog gaan tot een kilometer of 3. Dat risico wil je absoluut niet lopen in no-fly zone waar vliegtuigen vliegen. Vlieg verstandig zou ik zeggen...
 
De 'no' uit rode 'no fly'-gebieden betekent ook letterlijk 'no'. Je mag er niet vliegen. Dat is niet voor niets, maar om te voorkomen dat je vliegverkeer hindert of andere veiligheidsrisico's veroorzaakt. Of er naar gekeken wordt is eigenlijk niet relevant, je moet het zelf niet willen.


Waarom worden vliegclubs en rc autoclubs wel toegestaan in no-fly zone's. In Helmond zijn een aantal clubs; M.A.C.H.-one en rc TOPracing en de Helmondse Modelvlieg club. Ik heb 2 drones, die in China aangeduid worden als speelgoed met een beperkt bereik van de zender, terwijl de "grote jongens" van de rc clubs met sterkere zenders werken. Mijn drones zijn wel geregistreerd bij de RDW, voor alle zekerheid. Als ik wil vliegen moet ik kilometers rijden voor een fly zone. Voor mij onbegrijpelijk.
 
Bij mij is er helaas ook een no fly zone, omdat er 12 kilometer verder Rotterdam Airport ligt, bij mij vliegen ze over op minimaal 300 meter, en ik mag maar tot 120 meter hoog. Ik vindt dat drones te hard worden reguleert. Aan het eind van mijn stad ligt een meer, de No Fly zone stopt precies in het midden van het meer, als er een vliegtuig overkomt en mijn drone raakt net buiten de no fly zone ben ik alsnog dus het haasje.

Als ik dus ontroerend goed moet filmen, moet ik dus een vergunning aanvragen voor toestemming te vragen om er te vliegen, wat meer geld kost dan de klus.
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
De meeste vliegtuigen vliegen ( draaien) daar net aan het einde van de
NO FLY zone om aan te vliegen naar Schiphol dus het blijft echt opletten bij de Noord A


Verzonden via mijn iPhone mini2 FMC en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb toevallig van de week op het Noord AA gevlogen, ik kon de vliegtuigen zien draaien toen ver voorbij Stompwijk. Woon nu al mijn hele leven in Zoetermeer, dus op een gegeven moment krijg je wel door wanneer de aanvlieg routes boven ons liggen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
Hallo!

Ik vraag me af hoe rechtsgeldig een "no fly zone" bordje is. Kwam een verlaten terrein tegen wat verboden was te betreden, inclusief zo'n drone bordje. Er woont niemand, is ooit een bouwproject geweest maar ondertussen min of meer een ruïne (kasteel almere).

Echter, ik had alle erkende kaarten erbij gepakt omtrend het luchtruim, en geen van allen gaf aan dat je er niet mocht vliegen. (op het randje van het luchtruim lelystad, dat wel.) Privacyregels misschien? Maar zo kan iedereen wel zo'n bordje ophangen.
 
Ik vraag me af hoe rechtsgeldig een "no fly zone" bordje is. Kwam een verlaten terrein tegen wat verboden was te betreden, inclusief zo'n drone bordje. Er woont niemand, is ooit een bouwproject geweest maar ondertussen min of meer een ruïne (kasteel almere).
Men mag dan over het terrein gaan, maar vast niet over het luchtruim boven het terrein.
Als je drone onverhoopt in het terrein landt, dan heb je natuurlijk wel een probleem ...
 
Precies mijn gedachte. En als beginner lijkt me het dan ook zoiezo niet slim. Maar is het plaatsen van zo'n bord wel rechtvaardig? Ik mag voor de deur ook geen snelheidsbord neerzetten.
 
Hallo!

Ik vraag me af hoe rechtsgeldig een "no fly zone" bordje is. Kwam een verlaten terrein tegen wat verboden was te betreden, inclusief zo'n drone bordje. Er woont niemand, is ooit een bouwproject geweest maar ondertussen min of meer een ruïne (kasteel almere).

Echter, ik had alle erkende kaarten erbij gepakt omtrend het luchtruim, en geen van allen gaf aan dat je er niet mocht vliegen. (op het randje van het luchtruim lelystad, dat wel.) Privacyregels misschien? Maar zo kan iedereen wel zo'n bordje ophangen.

De eigenaar van een terrein kan iedereen de toegang tot dat terrein ontzeggen. Als voor dat terrein “Verboden Toegang” is ingesteld dan lijkt me duidelijk wat de eigenaar bedoelt.
Over het luchtruim boven het terrein heeft de eigenaar geen zeggenschap.
Als je je buiten het verboden gebied bevindt, dan mag je je drone er wel overheen laten vliegen.
De eigenaar kan je alleen verbieden zijn grond te betreden en op zijn grondgebied je drone te bedienen. Net als ie je kan verbieden op zijn grond te gaan motorcrossen…
 
Laatst bewerkt:
Zolang je drone niet op de grond ligt, bevindt 'ie zich in het luchtruim.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vranz van Maaren
Precies mijn gedachte. En als beginner lijkt me het dan ook zoiezo niet slim. Maar is het plaatsen van zo'n bord wel rechtvaardig? Ik mag voor de deur ook geen snelheidsbord neerzetten.

Op de grond waar jij zeggenschap over hebt, mag je dat wel. Op je eigen grond mag je alle borden plaatsen die je maar zou willen plaatsen.