'No signal', Litchie?, andere device?

Discussie in 'Mavic' gestart door Freeze Pictures, 17 nov 2017.

1. Freeze Pictures

Freeze Pictures New Member

Lid geworden:
    7 dec 2016
    Leuk Bevonden:
    20
    Goedemiddag,

Sinds ik mijn Mavic heb vloog ik eerst zeer tevreden met een wat gedateerde Samsung telefoon (S4 mini) totdat deze een android-update kreeg en de DJI GO 4 app niet meer goed draaide. Toen maar naar de Samsung Galaxy Tab A6 (7”), een beetje te licht wat betreft processor (1.3 Ghz) en RAM geheugen (1.5 GB) maar ondanks af en toe een kleine onderbreking in het livebeeld best goed te doen. Vier weken terug kreeg ik echter voortdurend een ‘No signal’ melding in beeld waarna het beeld ook stilstond in zwartwit, meestal kon ik na één of twee seconden weer verder vliegen tot het moment dat ‘No signal’ niet meer verdween en ik moest landen. Sindsdien heb ik van alles geprobeerd het livebeeld weer redelijk terug te krijgen maar zonder resultaat; tablet terug naar fabrieksinstellingen, DJI Go 4 meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, andere tips om tablet wat beter te laten presteren (via het ontwikkelaarsgedeelte), zo veel mogelijk al geïnstalleerde Samsung en Google apps verwijderd of stopgezet, enz. Ik gebruik de tablet ook nergens anders voor. Vandaag dacht ik de oplossing te hebben na het inzetten van andere kabels. Binnen had ik zowaar even een goed livebeeld zonder het stilstaande livebeeld met ‘No signal’ als melding. Ik had daarbij de tablet zo neer gezet dat ik vanuit de hele kamer het livebeeld kon zien en liep met de Mavic door de kamer. Dus ik blij en vlug naar een goede dronespot maar helaas nog voor het opstijgen al een ‘No signal’ melding in beeld en tijdens de korte vlucht kwam deze melding met bijbehorend stilstaand beeld steeds weer terug. Thuis opnieuw de huiskamersituatie herhaald en hoewel minder goed dan vanmorgen toch beter dan in het veld.

Het lijkt dus wel dat de ‘No signal’ melding sneller in beeld komt als de Mavic een goed GPS signaal heeft.

En het was vandaag zo’n prachtige dag en ik had eindelijk weer eens tijd. Best wel jammer…

Ik ben me bewust dat mijn tablet niet bepaald in het duurste segment zit (er zijn op Mavicpilots meer mensen met problemen) en wil ook best wat investeren als dat nodig is. Wat me dwarszit is dat ik van het ene op andere moment deze problemen heb. Ik weet alleen niet meer zeker of er een firmware-upgrade tussen heeft gezeten, wat wel iets zou kunnen verklaren.

Ik ga nog één poging wagen met een kortere kabel maar ik voel aankomen dat ik een andere telefoon of tablet zal moeten aanschaffen. Ik lees op dit forum dat daar ook nog wel e.e.a. over te schrijven valt en dat het een lastige keuze wordt.

Een andere optie is mogelijk de app van Litchie. Ik lees (ook op Mavicpilots) dat mensen daar wel tevreden over zijn, dat het wat stabieler is e.d. Heeft iemand ervaring met deze alternatieve app die ongetwijfeld ook het nodige van processor en RAM geheugen vraagt. Ik vind het een raar idee om te vliegen met een andere app dan die van DJI. Kost ook nog € 25,- trouwens.

Ik lees graag jullie suggesties voor mogelijke oplossingen, ideeën over of ervaringen met Litchie en mogelijke vervangers voor mijn huidige tablet.

Dank voor het lezen en meedenken!

Hartelijke groet,

Marcel

2. hardeman

hardeman New Member

Lid geworden:
    28 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    4
    Beste freeze pictures

Wat litchi betreft als het niet licht aan de tablet zou ik hem zeker downloaden heb hem zelf ook op mijn huawei y5 met vergelijkbare prestaties als met de samsung tab a6 en de beeldverbinding is echt stabieler

Groeten Albert

Freeze Pictures vindt dit leuk.
  3. Shampie

Shampie New Member

Lid geworden:
    31 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    6
    @hardeman

Waarom gebruik jij de app litchi ipv gewoon die van dji??
    Wat heeft dit voor jou voor meerwaarde dan? Wat kan het meer??

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

4. hardeman

hardeman New Member

Lid geworden:
    28 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    4
    Antwoord 1 Nou de app litchi vind ik persoonlijk handiger ingedeeld
    Antwoord 2 je kun activetrack gebruiken op een phantom 3 die ik zie vliegen en je kun meer camera settings beheren en fpv bril kun je aansluiten met smartphone erin
    Antwoord 3 zie antwoord 2

5. Freeze Pictures

Lid geworden:
    7 dec 2016
    Leuk Bevonden:
    20
    Na tevergeefs nog wat geknoeid te hebben met de tablet, in een aanbieding (€ 14,95) Litchie geïnstalleerd. Stroeve start omdat Litchie tot 3x toe direct uitviel maar nu draait het stabiel. Heb er vandaag voor het eerst mee gevlogen. Het is minder beroerd dan met DJI GO4 maar toch nog niet goed. Vooral met draaien om de as geeft problemen. Rechtuit vliegen gaat redelijk. Geen 'No signal' errors of andere foutmeldingen gehad en dat is wel positief. Toch is duidelijk dat ik zo niet lekker vlieg en dat tablet Samsung Galaxy Tab A6 7" (1.3 Ghz, 1.5 GB RAM, 8 GB ROM) toch te beperkt is.

Ik heb besloten na wat processors, RAM geheugen en prijzen te hebben vergeleken naar een 2e hands Samsung Galaxy S5 telefoon uit te zien en die als dedicated device te gaan gebruiken. Misschien wel weer wat te zuinig maar ik lees ook van problemen met dure Apple mini 4 tablets (o.a. Wiebe de Jager). Hopelijk gaat het werken. Wordt vervolgd.

Ynse Pier vindt dit leuk.
  6. Freeze Pictures

Lid geworden:
    7 dec 2016
    Leuk Bevonden:
    20
    Ik houd dit item maar even bij ter 'lering en vermaak"!

Vrij vlot een redelijk geprijsde 2e hands Samsung Galaxy S5 kunnen aanschaffen. Past veel beter in de remote controller, handen staan fijner t.o.v. RC dan met 7" tablet erin maar dat wist ik al wel. Eerste test in tuin met de drone in ene en RC/telefoon in andere hand ging meteen prima. Vanmiddag voor het eerst gevlogen. Ging super had meteen weer veel vertrouwen. Tot na zo'n 9 minuten hele app vaststond met nu een 'aircraft disconnected' melding. Boven landingsplek gaan hoveren en geprobeerd de app opnieuw op te starten, lukte niet. Stom, want ik had telefoon ook even opnieuw moeten opstarten. Geland, drone en RC opnieuw opgestart (telefoon nog vergeten) en alles draaide meteen weer goed. Batterij leeggevlogen, geland, telefoon toch maar even opnieuw opgestart en tweede batterij tot 25% probleemloos leeggevlogen. Wel jammer van eerste vlucht, ik merk dat ik daardoor dus toch nog niet helemaal het vertrouwen terug heb. Ik hoop nu maar dat het een 'incident' was. Wordt dus (waarschijnlijk) weer vervolgd....

Ik vind het geen probleem maar ik heb niet heel veel reacties gehad op berichtjes in dit topic. Ik heb of verschillende topics al weer hier en daar wat opgepikt maar ben toch nieuwsgierig met welke device de meeste andere DJI piloten vliegen en hoe dat bevalt in combinatie met de nu en dan verguisde DJI GO4 app. Leuk als daar wat reacties op komen. Alvast bedankt.

Groeten,

Marcel

7. Shampie

Shampie New Member

Lid geworden:
    31 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik vlieg met Mn iPhone 6. Heb nog nooit problemen gehad, maar heb ook nog maar 6 batterijen leeg gevlogen.

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Deel Deze Pagina