Nog een beginner meldt zich

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bobtb

New Member
Lid geworden
27 jan 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
2
Punten
3
Locatie
Zwolle
Hallo, mijn naam is Bob en ik ben ontzettend nieuw met het daadwerkelijk vliegen van een drone.
Ik hou de markt al jaren in de gaten en heb in 2015 nog overwogen om er zelf een te bouwen, maar uiteindelijk toch niet gedaan.
Toen DJI met de eerste Mavic kwam vond ik dat al een mooi model om mee te starten, maar de prijs en de steeds scherper wordende regels m.b.t. het vliegen weerhielden mij er ook toen van om er een te kopen.
Toen de Mavic Mini kwam, met zijn 249 gram, en de soepelere regels voor drones onder de 250 gram vanaf 1 juli 2020, heb ik besloten om die toch maar te kopen.
Ik heb vele reviews op Youtube bekeken voordat ik daadwerkelijk tot aanschaf overging. Wat ik ervan heb gezien heeft mij overgehaald.

Nu vind ik het soms nog wel lastig om te bepalen of ik ergens mag vliegen, maar ik hou de dronekaart in de gaten en blijf in de gebieden die géén kleurtje hebben.
Ook heb ik de Airmap app op mijn mobiele telefoon geïnstalleerd, dus die gaat me ook een boel helpen.

Ik moet nog veel leren, dus ik ga hier het een en ander in de gaten houden en hopelijk kan ik ooit leuke beelden delen.

Ohja, mijn Mavic Mini heeft ook een naam: Skygerbil. Airwolf leek me te aggressief voor zo'n klein beestje, due moest er iets passender voor verzinnen.

Groeten,
Bob
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Hallo Bob,

Leuk te lezen dat je ook met een Mavic Mini aan de slag gaat.
Ben heel benieuwd naar je bevindingen en je foto/video resultaten,
maar vooral veel plezier met je drone.
 
Welkom. Serieus je hebt je drone een naam gegeven ?? Leuk. Die kun je dan hard roepen als je op RTH drukt. Omstanders zullen zeggen “ Zo die luistert goed !”


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Welkom! Maar, waarom een naam? Het is een drone.. een stuk techniek, geen dier ofzo.
Naja, in ieder geval veel veilige vlieguren!
 
Welkom! Maar, waarom een naam? Het is een drone.. een stuk techniek, geen dier ofzo.
Naja, in ieder geval veel veilige vlieguren!
Oh, dat is omdat je in die Airmap app je drone(s) een nickname geeft. Anders was het ook niet in me opgekomen :cool:
 
Welkom. Serieus je hebt je drone een naam gegeven ?? Leuk. Die kun je dan hard roepen als je op RTH drukt. Omstanders zullen zeggen “ Zo die luistert goed !”


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Mijn Spark heet al heel lang "Fikkie" (als de situatie om een naam vraagt) nadat familie de ActiveTrack functie in actie had gezien waarbij de drone je als je een braaf hondje volgt.
 
Welkom Bob, maakt niet uit, hoe jij jouw mini noemt, als je maar plezier aan het vliegen hebt.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Welkom en veel vlieg plezier en benieuwd naar jou foto's en video's ..
En voor mij en vele welkom bij de mavic mini hype...

Verzonden met mijn CPH1907 en de Dronepilots.nl app