Noorwegen gedrag drone …

Willie99

New Member
Lid geworden
12 jul 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
50
Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort een mini 3 gekocht om mee te nemen op vakantie naar Noorwegen.
Ik heb hier op het forum er al wat over gelezen, maar weet het nog niet zeker, daarom deze vraag;
Wat gebeurt er met mijn drone ( mini 3) als je in Noorwegen over een afgrond vliegt; zakt hij dan om de max 120 meter tot de grond te behouden of wordt die max 120 meter bekeken vanaf de lokatie vanwaar ik start ( dan zou de drone dus - meters maken??)
Ik had deze vraag ook bij dji neergelegd, maak kennelijk is hij niet zo makkelijk te beantwoorden want ik ben daar al naar 3 verschillende mensen doorverwezen…

Het wordt bekeken vanaf de plaats vanwaar je start. De plek vanwaar je start wordt dus als de plek gezien waarop de hoogte 0 meter is.

Duidelijk, ik kan dus gewoon over een fjord vliegen zonder dat ik m’n drone zie zakken

Dat is top, ik vroeg mij ook al hetzelfde af.
Wordt toch even een spannend momentje denk ik :rolleyes:

Duidelijk, ik kan dus gewoon over een fjord vliegen zonder dat ik m’n drone zie zakken
Nee, je drone zakt niet . vanaf start punt mag je 120 meter hoog . is je start punt al op 300 meter dan zal je drone 0 meter aangeven .
Als je van dat start punt naar 100 meter gaat en dan de over de fjord vlieg zit je op 400 meter hoog maar je drone geeft 100 meter aan.
Ga je daarna 150 meter naar beneden in de fjord dan geeft je drone - 50 meters aan .

Laatst bewerkt:
Misschien leuk om te weten:

Je drone bepaalt zijn hoogte barometrisch, dus op basis van luchtdrukverschillen. De drone kan dus niet zijn absolute hoogte (ten opzichte van de grond bijvoorbeeld) meten, maar alleen ten opzichte van de locatie waar je op bent gestegen.

Dus als je aan de rand van een klif opstijgt, en je vliegt vanaf de klif vandaan horizontaal richting het water beneden je, dan zal de drone geen hoogteverschil laten zien. Er is immers geen sprake van een relatieve hoogteverandering.

Nu is het zo dat je als dronepiloot ervoor moet zorgen dat de drone niet hoger dan 120m ten opzichte van het grondoppervlak (of wateroppervlak) vliegt. Eigenlijk kun je dat helemaal niet meten. Het komt dus meer neer op gezond verstand en het goed in de gaten houden van de omgeving waar je drone zich bevindt.

Topic titel: Noorwegen gedrag drone …
Ik vind dat een drone zich altijd moet gedragen, maar zeker in het buitenland.

• Leuk
Waarderingen: rcee