NOS wel goed bezig?

Discussie in 'Regelgeving, ROC(-light) en verzekeringen' gestart door Dennis Mengerink, 16 dec 2018.

  1. peSHIr

    peSHIr Well-Known Member

    Lid geworden:
    23 jul 2018
    Berichten:
    917
    Leuk Bevonden:
    284
    Nog altijd geen reactie gezien, zowel van Camjo Media of elders in de media. Niemand weet nu meer van deze beelden, schat ik. Ancient history..

    Heb jij ondertussen al een reactie van NOS mogen ontvangen op je doorgestuurd mail? Of ook nog niet (kan kerstvakantie zijn natuurlijk).

    Ik ga opnieuw een vraag via contactformulier van Camjo Media stellen om proberen te achterhalen of hij überhaupt de eerste reactie gezien heeft.

    Als ik niets blijf horen zit ik er werkelijk aan te denken om begin volgend jaar deze thread onderdeel te maken van een aangifte bij de politie en IL&T, puur om als proef te kijken of die er dan überhaupt actie op zouden ondernemen of niet..
     
    #21 peSHIr, 30 dec 2018
    Laatst bewerkt: 12 jan 2019
  2. peSHIr

    peSHIr Well-Known Member

    Lid geworden:
    23 jul 2018
    Berichten:
    917
    Leuk Bevonden:
    284
    Ik heb net op de website van Camjo Media in het contactformulier de volgende tekst achtergelaten:

     
  3. Dennis Mengerink

    Dennis Mengerink Active Member

    Lid geworden:
    3 feb 2018
    Berichten:
    709
    Leuk Bevonden:
    249
    Nee, van NOS ook geen reactie. Had ik al verwacht. Het idee van actie ondernemen vind ik perfect. Echter vind ik duidelijkheid over deze voorvallen belangrijker dan bijvoorbeeld aangifte doen. Het zou mooi zijn als dit vraagstuk in de media zou komen. Houd me op de hoogte, als ik iets kan doen hoor ik het graag!


    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
    peSHIr vindt dit leuk.
  4. peSHIr

    peSHIr Well-Known Member

    Lid geworden:
    23 jul 2018
    Berichten:
    917
    Leuk Bevonden:
    284
    Dat heb ik ook; ik heb liever meer media-aandacht voor dit "probleem" (zoals ik het zie) en echte duidelijkheid als het even kan.

    Ik ben er helemaal niet zeker van of ik officieel aangifte zal doen; dat op zich zou niks helpen, namelijk, denk ik, maar alleen polariserend zijn.

    Maar ik laat het hier niet zomaar bij zitten, ook al verwacht ik er ook op voorhand al weinig van.

    Of er nu reactie komt of niet, ik denk dat ik mijn weblog hiervoor begin volgend jaar uit de mottenballen ga halen. Hopelijk is er dan op en via dit forum wat online exposure voor te krijgen in de media. En dan zien we wel.
     
    BobvdM vindt dit leuk.
  5. peSHIr

    peSHIr Well-Known Member

    Lid geworden:
    23 jul 2018
    Berichten:
    917
    Leuk Bevonden:
    284
    Nog steeds helemaal geen enkele reactie. En ik weet niet of ik de puf kan opbrengen een blog post op te stellen n.a.v. deze thread en daarbij een officiële brief aan IL&T en landelijke politie. Het interesseert toch niemand verder ene moer, zou je denken..
     
  6. klaas

    klaas Active Member

    Lid geworden:
    17 dec 2016
    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    64
    Ik denk dat het helemaal niks uit gaat maken of je nu wel of geen aangifte doet. Ik heb ook wel eens contact gezocht bij IL&T en een lang gesprek gehad met een medewerker ( naam bij mij bekend ). Dit betrof drone beelden gebruikt met commercieel belang. Mijn offerte werd afgewezen door mijn potentiële klant. Uiteindelijk kende ik de maker van de beelden welke het voor een naamsvermelding heeft aangeboden. De klant gewezen op het feit dat dit niet conform de regels was zoals dit wettelijk is vast gelegd. Daar had hij geen boodschap aan. Hij had de beelden en daarmee zijn doel bereikt. Hierover gecommuniceerd met IL&T. Die geven aan deze meldingen bij de autoriteiten van de luchtvaart politie neer te leggen. IL&T zelf doet er niets mee ( geen personeel ). Uiteindelijk bekijkt de luchtvaartpolitie of er sprake is van gevaar zetting voor derde. Zo niet geen verdere actie. Zo wel dan pas wanneer de vlieger vaker capriolen uithaalt zal er misschien actie worden ondernomen. Ik ken 1 hobby vlieger die na plaatsing op YouTube na een jaar twee agenten op de stoep had staan. Kopje koffie en een waarschuwing en afgedaan. Dus de overheid is nog lang niet klaar om de snelle ontwikkeling in de drone business bij te houden. Geen mensen geen geld geen controle geen handhaving. Dus waarom zou RTL, NOS de kranten etc zich bezig houden met jouw reactie op uitgezonden beelden



    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  7. Eric-Jan

    Eric-Jan Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    368
    ... geen prioriteit ...

    Prioriteit krijgt het pas wanneer er mensen dood gaan. Wat niemand zich lijkt te realiseren is dat juist in de luchtvaart de regels geschreven zijn in bloed. Alles is er op gericht om vliegende zaken bij elkaar vandaan te houden, omdat dat nou eenmaal snel resulteert in dat genoemde bloed. En dat heeft er voor gezorgd dat het aantal doden in het vliegverkeer zo ongeveer per decennium halveert, ondanks dat het aantal vliegbewegingen per decennium zo ongeveer verdubbelt. Dus het werkt wel. Nadeel is, dat het een reactief systeem is. Er moet eerst iets gebeuren, waar we dan van leren hoe het niet moet.
    Maar ja, regels, geschreven in 50 jaar oud bloed, die hoeven toch niet van toepassing te zijn op een technologie die pas de laatste 5 jaar een beetje flink ontwikkelt? Althans dat lijkt de houding van de kersverse luchtruimgebruikers en het algemene publiek (en daarmee een goed deel van de politiek).
    Misschien moet het ook maar een keer gebeuren dat er naast die zweefvliegende Duitse mijnheer en mevrouw (getrouwd, 3 kinderen...) van een paar jaar terug, ook in Nederland mensen komen te overlijden door een drone aanvaring.
    Ik hoop alleen dat ik niet als voorbeeld hoef te dienen.


    In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
     
    BobvdM, peSHIr en Sjakie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina