Notam

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Delphi

Active Member
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
388
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
78
Locatie
Assen
Ikwilde vandaag even gaan vliegen bij ons in de buurt. Op de Gopro app zie ik de volgende Notam:
EHAA/QWULW/IV/BO/W/000/005/5258N00639E002 A) EHAA B) FROM: 20/06/19 08:00 C) TO: 20/06/19 17:00 E) UAS FLYING WILL TAKE PLACE AT AA EN HUNZE PSN 525746N 0063907E RADIUS 2500M BTN GND/330FT AGL, REQ TO AVOID AREA. LOWER: GND UPPER: 330FT AGL.
Kan iemand mij in gewone taal uitleggen wat hier allemaal wordt bedoeld. Is er een app/site, waar je dit kunt zien? Het zou fijn zijn als je ook kan zien waar dit over gaat.
Ik snap, dat er gevlogen kan worden op 19 juni 2020 van 08:00 tot17:00 , gemeente Aa en Hunze, en dat ik uit de buurt moet blijven, maar de rest is ???
 
De Godrone app bedoel je. Ja lekker duidelijk is die, he? :confused:

Anyway, blijkbaar werd er met een drone gevlogen op die locatie, dit betreft meer een waarschuwing voor ander vliegverkeer (helikopters enzo). De vlucht betreft waarschijnlijk een dronevlucht door een ROC-operator, die is verplicht om een NOTAM uit te geven als die vlucht plaatsvindt in een militair laagvlieggebied. En dat is hier inderdaad het geval.
 
Wiebe bedankt,
Die nieuwe site van Aeret heb ik inmiddels ook al ontdekt.
Ik heb altijd verschillende sites/apps waar ik naar kijk; lekker verwarrend allemaal.
En dan woon ik ook nog in een gebied omringd door CTR (Eelde), Veel Natura 2000,Veel Laagvlieg gebieden, etc.
Hopelijk komt daar ook nog eens wat uniformiteit in.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL