Phantom 4 Pro Nu nog kopen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jannes

New Member
Lid geworden
24 mrt 2019
Berichten
24
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
65
Locatie
Vjenne Citty
Ben op zoek naar Dji drone.
Zat eerst te kijken naar een Mavic 2 pro/zoom.
Aanbod hierin is nog niet erg groot.
Misschien is een Phantom 4 Pro/advance wat voor mij.
Is het nog wel verstandig op een p 4 pro/advance te kopen
nu Dji de verkoop en updates gestopt heeft?

Gr Jan
 
Je hebt geen nieuwe updates nodig als de huidige voldoen. Ik heb een Ph4Pro van nog geen jaar oud welke prima werkt. En DJI komt zo snel met wat nieuws dat zelfs je nieuwste drone na een jaar al een oud model zal zijn. Begrijp dat je iets gebruikt zoekt, kijk ook eens naar de mavic Pro (platium, of Air). Ook prima drones om mee de beginnen.


Owner Dutch-Droneflights.nl
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: René Nieuwenhuis
Ikzelf heb in februari een Air nieuw gekocht, mijn eerste drone. Super tevreden mee!

Verzonden met mijn FIG-LX1 en de Dronepilots.nl app
 
Het voordeel is dat er flink wat tweedehands aanbod is van P4/P4P/P4A sinds de introductie van de Mavic 2. Dat betekent dat je lekker kunt onderhandelen en dat je meestal meteen flink wat extra accessoires in huis krijgt, zoals extra accu's, backpack, ND filters, etc. Met name die accessoires kosten nieuw vaak veel geld en tweedehands kun je er doorgaans niet zoveel meer voor vragen.

Voorlopig zal je nog wel bij DJI terecht kunnen voor reparaties en firmware updates. Maar ja, het apparaat is wel uitgefaseerd. En wat @klaas zegt, kijk ook eens naar de oude Mavic Pro (Platinum). Ook een fijne drone en er is een flink tweedehands aanbod.
 
  • Leuk
Waarderingen: René Nieuwenhuis
Vorig jaar augustus heb ik een P4 (standard) aangeschaft via Marktplaats. Aangezien toen de Mavic Pro al zeer populair was, was het toen al goed mogelijk een goede deal hiervoor te slaan.

Zo heb ik er dus 1 met een echte DJI rugzak (vrij groot voor een P4 natuurlijk :)), extra accu's, ND-filters en propellors voor op dat moment €600,- kopen. De Mavic's zijn nog een stuk duurder, dus om een eerste "echte" DJI te kopen zou mijn advies ook zijn nu een goede deal voor een P4A/P4P te scoren. Zo kan je met een zeer goede drone voor een leuke prijs vliegen. Mocht de hobby dan echt goed aanslaan, kan je altijd overstappen naar een Mavic Pro / Pro 2.
Ik zelf wacht weer tot augustus/september voor een Mavic Pro 2 aangezien ze dan weer bij bosjes op Marktplaats terechtkomen (impulsaankopen die te weinig gebruikt werden in de zomer en dus snel weer weg moeten :)).

Overigens sinds half augustus vorig jaar 250 kilometer en bijna 28 uur gevlogen met de P4 (over 136 vluchten verspreid), dus je kunt wel zeggen dat ik 'm goed gebruik :).