Het is voor je schermopnames die je gebruikt in het oefenen van je opties. Met je RC kan je schermopname maken, om terug te kijken welke instellingen je hebt gebruikt in bepaalde vluchten als je opties aan het uitproberen bent, maar ook je opgeslagen waypoints, als je die wil verfijnen. Die schermopnames slaat de RC controller niet automatisch op de SD kaart, misschien dat dit nog een keer veranderd in een toekomstige firmware update, maar je controller slaat het op, in het eigen geheugen, dat is niet groot, iets van 2 Gb.
Je moet zelf handmatig de files selecteren en dan copy naar 'Android' dat is je microSD kaartje.
>>>
Van intern geheugen naar SD
Ik werk alleen met SanDisk Extreme Pro kaartjes voor al mijn camera's, foto en video opslag (voor HD / 4K / 8K)
- 256 Gb in de drone
- 128 Gb in de RC2 controller (is wat overbemeten, 32 of 64 Gb is ook al voldoende), opgeslagen files in het controller geheugen zijn kleiner dan wat de drone opslaat. Hou rekening dat filmen in 4K / 60 fps *) zeer grote bestanden zijn, met een volle dag dronen zit je al gauw aan een 60 tot 100 Gb aan mp4 bestanden. Ik gebruik de SanDisk Extreme V2 externe SSD voor de 'uncut' film opslag. Die hang je met de usb-c makkelijk aan je smartphone, tablet of PC om beelden te laten zien aan anderen. Vergeet niet deze op de juiste wijze te ontkoppelen in je Android omgeving, zelfde als je dat in Windows doet. Ontkoppelen doe je bij de instellingen, veeg van boven naar beneden in druk op het externe usb-c opslag onderdeel.
*)
Waarom ik kies voor 4K / 60 fps: Ik film ook met GoPro's en de Insta360, de drone is in mijn doel, de aanvulling om meer gevarieerde camerahoeken te hebben in wat je filmt (fiets of motor), dat maakt het eindresultaat aantrekkelijker om naar te kijken, korte shots achter elkaar over zelfde film onderwerp verhoogd de actie beleving en bind de kijker om te blijven kijken. In de eindmontage is het prettiger als wat je filmt, dat het van alle camera's gelijk is. fps staat voor frames per seconden.
TIP: gebruik altijd de format optie vanuit de controller, bij nieuwe kaartjes.