Ongelukje

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Voor jou reparatie denk ik dat dit wel handig is. https://parrotcontact.parrot.com/website/support/bebop-2/spare_parts/spare_parts_cross_en.pdf
Succes! en keep'm flying

Voor meer reparatie handleidingen: PDF Repair tutorials - Parrot Bebop 2
Voorlopig - tot aan de reparatie - heb ik het even opgelost. Na de 1e poging ging het toch weer los. Nu opnieuw gelijmd en verstevigd met enkele sate prikkers. Die vastgezet met tape en vervolgens alle verbindingen nog weer een keer met lijm. Zo kunnen de stokjes ook niet meer schuiven. Geen fraai gezicht, maar hij vliegt nu prima.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 

Bijlagen

  • 1506088457965.jpg
    1506088457965.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn nieuwe central cross ontvangen en geïnstalleerd.
Mede dank zij tips en hulp van forumleden, is het me gelukt om het defecte cross te vervangen.
Dank daarvoor. Het viel achteraf erg mee. ;)
Daarna even in de kamer opgestart en enkele vliegfuncties*) getest.
Alles werkt goed dus heb ik niets verkeerd aangesloten.
Het oude cross ga ik t.z.t. eens proberen te verstevigen met 2 comp. polyester en enkele verbindingspennen. Dan heb ik in ieder geval een reserve voor als het nodig is.

*) Opstijgen, landen, vooruit, achteruit, links opzij en rechts opzij, draaien om de as.
 
Mooi!
Voor je "reserve kruis" zou je ook een paar glasmatjes met epoxy (ook twee componenten) kunnen overwegen. Voegt weinig dikte en gewicht toe, maar heel veel sterkte, als je de matjes in verschillende richtingen legt (het weefsel ervan, dan).


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Mooi!
Voor je "reserve kruis" zou je ook een paar glasmatjes met epoxy (ook twee componenten) kunnen overwegen. Voegt weinig dikte en gewicht toe, maar heel veel sterkte, als je de matjes in verschillende richtingen legt (het weefsel ervan, dan).


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Zoiets ben ik ook van plan. Ik wist even de juiste naam niet, maar dit is precies wat ik bedoel.
Gaat helemaal lukken . Ik vind het een beetje jammer om het oude cross gewoon weg te gooien.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric-Jan