Onheilspellende toekomst visie

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.855
Waarderingsscore
2.151
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht
Het is fictie, maar niet eens zo heel onvoorstelbaar.

 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Hey leuk, die wilde ik net eergisteren ook even posten maar dacht laat maar even anders ben vast ik weer gek. Persoonlijk denk ik dat de hele overheid hype mede om dit soort ideen te doen is. Neem bijvoorbeeld Ministerie van Veiligheid en justitie en Nationale Politie die lopen over van stel want en wie weet en beetje misschien wat burger zou kunnen doen.

Dus nu vast de massa bewerken om drone's eng en gevaarlijk te vinden komt ze dan heel goed uit. Groot deel van filmpje is wat over paar jaar realiteit kan zijn. Kijk maar eens achterom, had je 10 jaar geleden kunnen denken en/of durven hoepen dat wij over drone's zoals we nu hebben zouden beschikken?

Hoe ban je die dingen, nou gewoon wat ze ook met vuurwapens doen voor sportschutters. Je geeft er een vieze draai aan en ineens zijn jaarlijks gescreende burgers staatsgevaalijk en potentiele terroristen. Ben ik gek? Verdiep je dan maar eens in die materie.

Verdeel en heers.
 
Ik heb het filmpje in de eerste plaatst gepost omdat ik 'm waanzinnig goed gemaakt vind.
Inhoudelijk spelen niet zo zeer de drones, maar de kunstmatige intelligentie die de drones (en wapens) aanstuurt de hoofdrol. Het bewust maken en initiëren van een discussie of je software moet laten beslissen op wie er geschoten wordt, vind ik geen bangmakerij. Hier moet goed over nagedacht worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi