Ontheffing zonder s-BVL vervalt binnenkort ook binnen de ROC-L

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Yvonnemavic

New Member
Lid geworden
19 mei 2017
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
Friesland
Naar aanleiding van een ontvangen mailbericht met de melding dat op mijn Inspire het bewijs van luchtwaardigheid in november 2019 zou komen te vervallen heb ik vandaag meerdere malen telefonisch contact gehad met het IL&T. Feit is dat de aan mij afgegeven beschikking op 16 november 2016 om te vliegen met een Inspire-1 binnen de ROC-L wetgeving op 11 november 2019 komt te vervallen. (3 jaar geldig dus)
Voor € 68,-- kan deze worden verlengd waarbij deze gaat overlopen in de nieuwe Europese wetgeving.
Let op, de drone hoeft NIET gekeurd te worden, vakje 4 in dit formulier voor een steekproef is dus niet van toepassing, het gaat alleen om het verlengen van de beschikking s-BvL met ontheffing voor BvL. Er zullen dus ongetwijfeld meer mensen zijn met dit fenomeen. Er was bij mij onduidelijkheid over welke kosten en welke formulieren hiervoor gebruikt worden.
Ongeveer 30 dagen voor de vervaldatum van je beschikking kun je het ingevulde formulier mailen.
Het formulier wat ik daarvoor moet gebruiken staat op de website van het IL&T.
Formulier: Aanvraag bewijs van luchtwaardigheid (BvL) en/of Airworthines Review Certificate (ARC) - ILT.001A.13
Wellicht kunnen jullie waar van toepassing je voordeel hiermee doen.
 

Bijlagen

  • ILT.001a.13+-+Aanvraag+bewijs+van+luchtwaardigheid+(BvL)+en-of+ARC (2).pdf
    284,5 KB · Weergaven: 8
  • Leuk
Waarderingen: JBoriginal