Ontmoedigingsbeleid aanschaf drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik gebruik deze app: KaartViewer - dpf_basic
Ik neem aan dat je het over GLV 10 hebt (In dit gebied oefenen defensie-piloten met laagvliegen. Helicopter training flights).
In A3 mag je met zwaardere drones vliegen; kennelijk willen ze die daar niet hebben.
Er staat overigens een tijdsperiode bij : ma 06:00 - vr 15:00 UTC. Daarbuiten zou je dan wel mogen vliegen. Maar dan niet in het deel wat valt onder CTR Rotterdan (EHRD).
 
  • Leuk
Waarderingen: Pat_kbit
maar geen idee vanwaar dan een a3 verbod op basis van ?
de A-categorieën zijn risicogebaseerd. A3 is de hoogste risicogroep (want het "afvoerputje" van de A-categoriën; alles wat niet in A1 of A2 valt, valt automatisch in A3). Dat kan dus alles zijn tot 25kg. Dat dat "oneerlijk" en "overdreven" overkomt voor je drone van 1200 gram, dat snap ik. Maar dat is nou eenmaal het gevolg van uitkomen in categorie A3. Dan val je in een hele brede categorie waar één set regels voor geldt. En dat is uiteraard nou net de meest restrictieve.
(Onder het motto van "zo'n laagvliegende Apache heeft liever een drone van <250 gram op zijn voorruit dan een van 25 kg")
 
Ik snap de verklaring , maar welke onderbouwing? hier wordt in de A1-A3 opleiding weinig over gemeld. Volledige gebieden verbieden omdat er een keertje heel misschien laag gevlogen wordt is niet in de geest van de nieuwe wetgeving mijns inziens.
30m en om je heen kijken lijken mij veruit voldoende. Een Apache is nu niet echt een heel er stille helicopter.
Overigens als drones zo makkelijk gevecht helicopters neerhalen dan wordt het volgens mij een beetje tijd om ze uit te faseren :p :p :p


voor quads is het probleem ook niet zo heel groot maar voor fixed wings is het best een dingetje om niet een beetje zwaarder te kunnen vliegen.