Ook even voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DJ Maverick

New Member
Lid geworden
26 aug 2022
Berichten
9
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
48
Locatie
Zuidlaren
Hallo mijn naam is Edwin en woon in Drenthe.

Ik heb sinds kort een Mavic Mini en ben nieuw met het drone vliegen.
Ik hoop met het drone vliegen een nieuwe hobby aan te boren zodat ik in de toekomst kan upgraden.

Ik heb wel een gelijk een probleem met het connecten van de remote contoller via DJI Fly App.

Ik heb de controller met de iphone kabel aangesloten aan mijn Iphone 11. Ik blijf in de app de melding houden “ RC not connected to mobile device”

Ook als ik naar settings ga en dan naar control en dan connect to aircraft gebeurd er niets.

Ik krijg in het hoofscherm rechtsonder niet “Go Fly” te zien.

Ik kan de drone wel laten opstijgen zonder de DJI Fly App door de sticks naar buiten en dan beneden te bewegen.

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft, alvast bedankt voor de genomen moeite.

Gr,

Edwin
 

Bijlagen

  • D0E4A42F-8B93-442D-A0D6-9EC4C7F82FD6.png
    D0E4A42F-8B93-442D-A0D6-9EC4C7F82FD6.png
    344,5 KB · Weergaven: 11
Welkom Edwin!

Het lijkt er op dat de controller goed werkt. maar dat de verbinding via het kabeltje niet gezien wordt. Dat zou aan het kabeltje kunnen liggen, maar ook aan de telefoon of de RC.
Heb je dit draadje gezien? Mavic Mini Controller Not Connecting to iPhone?.

Vaak is het een kwestie van testen en wegstrepen van de mogelijke oorzaken.
 
Welkom op het forum, Edwin.

Gebruik je de bijgeleverde kabel van DJI of de oplaadkabel van je iPhone?
Een andere kabel proberen is soms al de oplossing.
Anders eens kijken of er stof/vuil in de poort van je iPhone zit.

Succes.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Alvast bedankt voor de reacties terug, ik zal mij even inlezen, ik hoop dat de oplossing erbij zit.

Ik heb eerst de standaard iphone kabel gebruikt die bij drone zat.

Vervolgens heb ik via webshop kabelexpert een zelfde soort kabel besteld alleen wat langer (30 cm) maar was ook niet de oplossing.


Ik heb de oplaadpoort van mij Iphone 11 al schoon gemaakt.

Ik heb mijn drone via de website van DJI (Dji Assistent 2) wel kunnen updaten.

Het gekke is alleen als ik de controller via hetzelfde programma wil updaten wordt de controller niet herkend.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn drone via de website van DJI (Dji Assistent 2) wel kunnen updaten.

Het gekke is alleen als ik de controller via hetzelfde programma wil updaten wordt de controller niet herkend.
Dan zou dat er op kunnen wijzen dat het aan de controller ligt, of diens usb-poort.
 
Ik heb de Mavic mini fly more combo 2e hands gekocht en bij de vorige eigenaar werkte de DJI Fly app wel.

Hij had een Oppo telefoon en toen ik hem ophaalde vloog hij er wel mee.
 
Ja ook al geprobeerd, hielp ook niet helaas.

Wat voor telefoon gebruik jezelf?
 
Ik gebruik een Android toestel, de Huawei P30 Lite.
 
Okay, ik ga eens verder kijken waar het aan kan liggen.

Bedankt voor de reacties zover.
 
Okay, ik ga eens verder kijken waar het aan kan liggen.

Bedankt voor de reacties zover.
Ik zou ook zeker nog eens naar de USB-instellingen van je Iphone kijken. Het kan bv. zo zijn dat deze zo ingesteld is dat de telefoon de coltroller als powerbank ziet.

Voorbeeld (schermafdruk van mijn telefoon):
Screenshot_20220827_111500_com.android.settings.jpg

Dit zijn heel vervelende problemen. Soms kan zelfs een harde reset van de telefoon dit soort problemen al verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het begin met de mini 2 soortgelijke problemen gehad.
ik had mijn iPhone in een bumper zitten als ik vloog (een soort rubber rand er omheen).

ging vaak goed, maar soms viel die gewoon weg.

nieuwe kabels besteld (ik heb er nog twee onaangesproken) maar moest daarop wachten.
de bumper er tussendoor vanaf gehaald en nooit meer een issue gehad.

maw, hij zit toch niet in een hoesje, je telefoon?
 
Overigens gebruikt een oppo natuurlijk een android kabel en niet de iPhone kabel…
het zou ook de kabel kunnen zijn derhalve
 
maw, hij zit toch niet in een hoesje, je telefoon?

Klopt je moet het soms op de gekste plekken zoeken. Zo had ik met mijn vorige drone problemen omdat de telefoonhouder op één van de knopjes drukte, en dat veroorzaakte de problemen .... :rolleyes:
 
  • Wow
Waarderingen: Hannibal_
Nee ik heb mijn Iphone niet in een hoesje zitten. Ik had al een andere kabel (30 cm) besteld maar hielp ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hannibal_
Iemand die ik ken had een tijd terug ook dit probleem met een android telefoon.Zelfde foutmelding “ RC not connected to mobile device”.
Alles maar dan ook alles geprobeerd en bijna opgegeven.
De oorzaak kwam door de usb settings.
De oplossing was enable USB debugging die enkel via de developer mode bereikbaar is.
Zie:
Door deze wijziging werkte alles perfect! Ik vermoed dat dit ongeveer ook zo is bij Iphone. Je zou eens moeten zoeken hoe je van Iphone in de developer mode kan raken en daar de USB debugging kan enablen.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Iemand die ik ken had een tijd terug ook dit probleem met een android telefoon.Zelfde foutmelding “ RC not connected to mobile device”.
Alles maar dan ook alles geprobeerd en bijna opgegeven.
De oorzaak kwam door de usb settings.
De oplossing was enable USB debugging die enkel via de developer mode bereikbaar is.
Zie:
Door deze wijziging werkte alles perfect! Ik vermoed dat dit ongeveer ook zo is bij Iphone. Je zou eens moeten zoeken hoe je van Iphone in de developer mode kan raken en daar de USB debugging kan enablen.

Ja ik heb de USB modus op de Iphone al aangezet.

Via deze manier


Een andere instelling kan ik niet vinden.