Ook ik ben een nieuweling op dit forum

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Rudi1975

New Member
Lid geworden
25 mei 2023
Berichten
3
Waarderingsscore
1
Punten
3
Locatie
Maasmechelen
Hallo iedereen,

Mijn naam is Rudi, ik ben een 47 jarige uit Maasmechelen (België) en helemaal nieuw in het wereldje van drones.

Ik heb een aantal weken geleden een korte trip naar Spanje gemaakt met vrienden en iemand van dit groepje had een drone mee, een DJI Mini3. Natuurlijk wist ik wat een drone was maar in de verste verte had ik geen benul wat je er allemaal mee kon doen .....behalve vliegen natuurlijk :).

Toen ik enkele dagen later de beelden zag wat hij gemaakt had was ik direct verkocht en heb ik er mij ook eentje aangeschaft !
Ik kocht de DJI Mavic 3 classic + RC combo.
Waarschijnlijk ben ik wel te impulsief geweest en had me beter eenzelfde toestel gekocht als die vriend want als "leek" is het niet eenvoudig om met dit toestel te beginnen. (een handleiding van 94 pagina's :eek:).

Is er iemand op dit forum die ook zulk toestel heeft en misschien eens wil afspreken om mij wegwijs te maken in de besturing en de functies/mogelijkheden van de Mavic3 Classic.

Alvast bedankt en fijne avond voor iedereen,

Rudi
 
Welkom op het forum Rudi!
 
Welkom

en wees gerust. Als je kalm en rustig gewoon begint gaat t je echt wel lukken.
T is een mooie hobby;)
 
Goedemiddag,

Dank jullie wel allemaal voor de "verwelkoming".
Zondag gaat D-day worden, ik ga het toch maar eens zelf proberen om "van de grond te gaan" :) .

Ik zal jullie op de hoogte houden van het al-dan-niet-lukken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Goedemiddag,

Dank jullie wel allemaal voor de "verwelkoming".
Zondag gaat D-day worden, ik ga het toch maar eens zelf proberen om "van de grond te gaan" :) .

Ik zal jullie op de hoogte houden van het al-dan-niet-lukken :)

Zou gewoon stap voor stap gaan beginnen.
Weet niet of er een beginners mode op de drone zit, zou hem anders op de Cine stand zetten. De drone reageert Dam wat rustiger op je stick bewegingen.

Zoek een rustige open plek op met veel ruimte om je heen.
Start de motoren en laat de drone even hooveren.
Kijk en luister of alles werkt zoals het hoort.
Begin gewoon met de basis, vooruit, achteruit, links, rechts, omhoog en omlaag.
Je kan dan een vierkant uitzetten met pylonen, paaltjes of iets dergelijks.
Probeer dan eens het vierkant te vliegen.
Bij de ene bocht stuur je de drone zijwaarts, bij de volgende bocht draai je drone 90 graden.

Zo kan je steeds een stap verder gaan en vertrouwd raken hoe de drone reageert op jouw input.




Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: JH54
Zondag gaat D-day worden, ik ga het toch maar eens zelf proberen om "van de grond te gaan" :) .
Kun je even laten waar precies? Dan weet ik waar ik uit de buurt moet blijven. ;)
 
Zondag gaat D-day worden, ik ga het toch maar eens zelf proberen om "van de grond te gaan" :) .

Denk er vooral aan om ervoor te zorgen dat je de ruimte hebt om te vliegen en dat je van tevoren even alle kalibraties uitvoert. Dan gaat het vast en zeker allemaal goed komen. ;)
 
Laatst bewerkt: