Hoi allen,
Ik kocht 14 dagen terug een Mavic 2 Pro als aanvulling op mijn fotografiehobby. Ik haalde mijn A1/A3 certificaat door de filmpjes te volgen van de DGLV (België) en moet zeggen dat we het voor een keer echt goed doen in België: kostte me niets, behalve wat tijd.
Ik vlieg vaak aan de kust en door de nabijheid van de Oostendse luchthaven is dat normaal verboden gebied behalve als je via Skey Drone Planner via een vluchtschema en maximale hoogte je vluchten laat goedkeuren en ook dat loopt echt goed. Je krijgt heel snel antwoord, soms negatief als je op een grotere hoogte wil vliegen dan veilig in die zone, ofwel als je aangevraagde zone te groot is om via VLOS te kunnen vliegen. Het zit dus mooi in elkaar. Ik ben positief verrast over de aanpak in België. Indien er meer duidelijkheid komt rond het A2 examen en hoe je de stof kan verwerven zou ik ook dat attest willen halen.
In het begin is dronevliegen wel vermoeiend, omdat je aan erg veel moet denken. De ganse theorie van fotografie is belangrijk en daar komt het dronevliegen bovenop. Scary in het begin, hopen dat de techniek je niet in de steek geraakt, goed opletten om zelf geen fouten te maken, batterij-status goed opvolgen om zeker terug thuis te geraken ... het is erg intens maar ontzettend tof.
Gelukkig zitten de Mavic drones en de besturings- en waarschuwingssystemen knap in elkaar waardoor het systeem je echt helpt om het overzicht te behouden. Knap!
Als extra info vind ik dit forum ook een enorme meerwaarde! Goed bezig!
Groeten aan allen,
Rik.
Ik kocht 14 dagen terug een Mavic 2 Pro als aanvulling op mijn fotografiehobby. Ik haalde mijn A1/A3 certificaat door de filmpjes te volgen van de DGLV (België) en moet zeggen dat we het voor een keer echt goed doen in België: kostte me niets, behalve wat tijd.
Ik vlieg vaak aan de kust en door de nabijheid van de Oostendse luchthaven is dat normaal verboden gebied behalve als je via Skey Drone Planner via een vluchtschema en maximale hoogte je vluchten laat goedkeuren en ook dat loopt echt goed. Je krijgt heel snel antwoord, soms negatief als je op een grotere hoogte wil vliegen dan veilig in die zone, ofwel als je aangevraagde zone te groot is om via VLOS te kunnen vliegen. Het zit dus mooi in elkaar. Ik ben positief verrast over de aanpak in België. Indien er meer duidelijkheid komt rond het A2 examen en hoe je de stof kan verwerven zou ik ook dat attest willen halen.
In het begin is dronevliegen wel vermoeiend, omdat je aan erg veel moet denken. De ganse theorie van fotografie is belangrijk en daar komt het dronevliegen bovenop. Scary in het begin, hopen dat de techniek je niet in de steek geraakt, goed opletten om zelf geen fouten te maken, batterij-status goed opvolgen om zeker terug thuis te geraken ... het is erg intens maar ontzettend tof.
Gelukkig zitten de Mavic drones en de besturings- en waarschuwingssystemen knap in elkaar waardoor het systeem je echt helpt om het overzicht te behouden. Knap!
Als extra info vind ik dit forum ook een enorme meerwaarde! Goed bezig!
Groeten aan allen,
Rik.