op vakentie wat waar en mogen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bugsvoyager

New Member
Lid geworden
13 apr 2018
Berichten
15
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
42
Locatie
Nederland
goededag allen,

ik wil in juli graag een autovakantie gaan in zuid frankrijk en zwitserland.

hierbij wil ik graag weten waar kan ik mooie filmpjes maken + foto met een drone.
locatie die ik graag wil zijn lavendel veld in zuid frankrijk.
waar mag ik rond vliegen'?
en in zwitseland waar is het mooi om mooie filmpjes + fotos te kunnen make?
suggestie zijn welkom en natuurlijk graag regelgeven.
ik heb mijn drone al verzekerd op aansprakelijkheid verzekering.
en het is prive gebruik.

en waar zal het nog meer mooie plekken zijn om naar toe te gaan.

groeten john
 
Laatst bewerkt:
Er is een Franse site beschikbaar voor het vliegen in Frankrijk. Ik kan hem nu niet vinden. Wellicht via Google onder vliegen met Drone in Frankrijk.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Bugsvoyager
Het is Géoportail Er is in een eerder bericht over geschreven. Misschien wil diegene nog eens reageren.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bugsvoyager
Het is Géoportail Er is in een eerder bericht over geschreven. Misschien wil diegene nog eens reageren.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
URL geoportail voor drone vliegregels voor vrijwel alle gebieden in Frankrijk, te vinden door de gebiedsnaam in te vullen waar je naar toe gaat:
//www.geoportail.gouv.fr/donnees/restrictions-pour-drones-de-loisir-et-competition. Ook interessant: 10 commandements (10 geboden): //www.ecologique-solidaire.gouv.fr/drones-loisir-et-competition (dus zonder "de")
 
URL geoportail voor drone vliegregels voor vrijwel alle gebieden in Frankrijk, te vinden door de gebiedsnaam in te vullen waar je naar toe gaat:
//www.geoportail.gouv.fr/donnees/restrictions-pour-drones-de-loisir-et-competition. Ook interessant: 10 commandements (10 geboden): //www.ecologique-solidaire.gouv.fr/drones-loisir-et-competition (dus zonder "de")
De eerste link die je geeft is niet correct, maar je bedoelde waarschijnlijk dezelfde link die ik in mijn reactie al had gegeven.
Voor de niet-Franstaligen onder ons, waar ik er eentje van ben, hier de tweede link nog even door Google Translate gehaald.
Google Translate
 
Een paar weken terug in Frankrijk en Zwitserland geweest. In Zwitserland heb ik niet gevlogen, in Frankrijk geoportal gebruikt.
In het begin even zoeken en wennen maar ik vond het zeer fijn en duidelijk werken. Vooral nadat ik erachter kwam dat ik op mijn gsm ook kon laten zien wáár ik mij bevond op de kaart (wel toestemming geven om je locatie vast te stellen).

Mooie foto en filmlocaties kom je vanzelf wel tegen ;-)