Op zoek naar Drone voor bewaking

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

louisb

New Member
Lid geworden
19 aug 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
35
Locatie
Appelscha
Ik ben op zoek naar een drone met de volgende kenmerken:

- Op afstand te besturen via internet GSM-4g
- Live beelden op afstand te zien
- Infrarood camera, dus ook in donker te gebruiken
- Automatisch oplaadbaar op laadstation
- Waterdicht of tegen lichte regen kunnen
- Automatisch naar locatie kunnen vliegen
- Automatisch terugkeren naar Base bij uitval contact
- evt Volgfunctie
- Liefst niet al te duur
 
Misschien heb je iets aan (enkele delen van...) deze discussie op dit forum van enige tijd terug?

Een deel van de daar gestelde vragen en kanttekeningen klinken op grond van je opsomming van wensen ook in dit nuttig.

Wat ik wel alvast kan aangeven is het volgende: vliegen buiten de daglichtperiode is in het hele Nederlandse luchtruim niet toegestaan, zonder bepaalde benodigde apparatuur (die commercieel beschikbare drones eigenlijk nooit hebben) en een voor nachtvluchten opgeleide piloot aan boord. Dus voor drones kan/mag het gewoon niet, tenzij met zeer uitzonderlijke ontheffingen, zoals bijvoorbeeld door politie/brandweer en dergelijke. (Volgens mij..)
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt een beetje alsof de Mavic 2 Dual de drone is die je zoekt. Check mijn review van deze drone.

Houd svp in het achterhoofd dat je te maken krijgt met nogal rigide wet en regelgeving. Als je de drone serieus voor (bedrijfsmatige) bewaking in wilt gaan zetten, ook 's nachts, dan is de drone nog je minste zorg.
 
Dank, het is voor bewaking van schapen tegen wolven. En het is in buitengebied. Het is nog maar een idee. En ik wist niet dat je zo'n ding niet snachts mag gebruiken.
 
Ik denk niet dat een drone hierbij gaat helpen. Je kunt maar kort vliegen op 1 batterij, de drone kan niet oneindig rondjes vliegen. Los daarvan is 's nachts vliegen met drones op dit moment nog niet toegestaan, tenzij je hiervoor een speciale ontheffing hebt, maar dat is alleen weer mogelijk voor operators met een volledige ROC vergunning (kost veel geld en tijd om te halen).

Een ander punt van aandacht: een wolf heeft volgens mij een dikke vacht die de lichaamswarmte goed tegenhoudt. Ik vraag me af of een wolf daardoor goed zichtbaar wordt mbv een warmtebeeldcamera, tenzij je relatief dichtbij vliegt. Ik ben geen expert, maar dit lijkt me iets om eerst eens uit te zoeken. Verder zou het best kunnen dat een wolf op de vlucht slaat zodra deze het gezoem van een drone hoort (geldt ook voor de schapen).
 
Een ander punt van aandacht: een wolf heeft volgens mij een dikke vacht die de lichaamswarmte goed tegenhoudt. Ik vraag me af of een wolf daardoor goed zichtbaar wordt mbv een warmtebeeldcamera,

Onderstaande video is van mijn PIR camera, zelfs temperatuursverschillen van een halve graad zie je perfect!
Video zojuist in elkaar geflanst, opgenomen vorig jaar juli toen het hier zo bloedheet was.
Kat, auto, kat en huis.

 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en wdejager
Zijn betere toepassingen voor.
Onlangs zelf gezien. Helium ballon met een 16k 360 graden camera eronder. Met ook infrarood warmtebeeld. Kan 3 dagen blijven hangen op Max 300 meter hoogte ( kabel lengte ) kost een paar ton en vergt de nodige aanvragen en notams maar dan heb je wel iets. Kan van 300 meter de tekst op een suikerzakje lezen. IMG_0012.JPG


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Knap staaltje techniek, maar dit is toch way over the top voor het bewaken van een paar schapen?
 
Zijn betere toepassingen voor.
Onlangs zelf gezien. Helium ballon met een 16k 360 graden camera eronder. Met ook infrarood warmtebeeld. Kan 3 dagen blijven hangen op Max 300 meter hoogte ( kabel lengte ) kost een paar ton en vergt de nodige aanvragen en notams maar dan heb je wel iets. Kan van 300 meter de tekst op een suikerzakje lezen. Bekijk bijlage 1512


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Haha, ja ik zat ook te denken om even contact op te nemen met SpaceX. Satelietje de lucht in doen, die blijven nog langer hangen. En ook weinig regels daar in de ruimte. (-:
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Knap staaltje techniek, maar dit is toch way over the top voor het bewaken van een paar schapen?

Ik heb geen idee wat een schaap doet op de markt en hoeveel het er zijn. Je zou er een TCO over moeten schrijven of het inhuren rendabel is. Maar ik denk het ook niet. Dit is meer voor beveiliging en monitoring van hele grote evenementen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app