Opleidingen en examens | FOD Mobiliteit
Categorie OPEN Categorie SPECIFIC Categorie CERTIFIED Praktische aspecten van het examen in het kader van Covid-19
mobilit.belgium.be
Citaat Sub A2 was niet compleet... De praktijkopleiding is gratis..... Is nogal logisch omdat je het zelf mag doen onder de voorlopig subcategorie A3 regels wel te verstaan.Subcategorie A1 en A3
De theoretische opleiding en het examen voor de subcategorieën A1 en A3 vinden online plaats. De inschrijving, de opvolging en het bewijs van voltooiing van de online training (na het succesvol afleggen van het online examen) zijn gratis.
Subcategorie A2
De praktijkopleiding voor subcategorie A2 mag als zelfstudie worden uitgevoerd volgens de exploitatievoorwaarden van subcategorie A3 (op voldoende afstand van bewoonde gebieden). Deze opleiding is dus gratis.
Opleidingen en examens | FOD Mobiliteit
Categorie OPEN Categorie SPECIFIC Categorie CERTIFIED Praktische aspecten van het examen in het kader van Covid-19mobilit.belgium.be
Helaas. Ik zit fout. Excuus. Voor de Mavic Air is wel het certificaat/theorieexamen nodig. Het is echter wel zo dat je met de Mavic Air (Legacy < 500 gram) én het behaalde certificaat A1/A3 in de A1-klasse kunt vliegen. Met de Hubsan Zino (legacy > 500 gram) ben ik aangewezen op A3 (ver van mensen)Ik bezit een DJI mavic Air
Strikt genomen hoef 't eigenlijk zelfs niet voor DJI Mini 2 (= toestel waar ik mee gestart ben) als ik andere topics op het forum lees. En dus zit ik in principe met mijn registratie als UAS-operator (in orde sinds vandaag) én mijn polis burgerlijke aansprakelijkheid (= familiale verzekering) gegoten.Het is voor de fun.
Het is nooit verloren.
Het kan zelfs nog dienen.
Het kost je niets.
Het is helemaal niet moeilijk.
Je leert er altijd wat mee bij.
Doen zou ik zeggen...