Operator Registration Number

Gert Kracht

Active Member
Lid geworden
29 apr 2018
Waarderingsscore
120
Punten
43
Leeftijd
62
Website
www.gertkracht.nl
Ik probeerde net mijn remote ID nummer in te voeren, maar iets gaat er niet goed.
Ik blijf een foutmelding houden. 'Fout in indeling van registratienummer. Controleer en probeer opnieuw'
Het gehele nummer zou uit 16 karakters voor de streep en drie stuks na de streep.

Wat moet ik hier precies invoeren? Ik kom er even niet uit. Heeft iemand ervaring hiermee?

Nog een mooie over Remote ID op de Mini 4 Pro drone. Je kunt het instellen, maar het werkt pas als je de zwaardere plus accu's gebruikt. Dan ga je dus over de 249 gram heen. Maar dan heb je geen externe 'Remote ID tranmitter' nodig.
Zie deze tekst:
'After updating the firmware of the DJI Mini 4 Pro to v01.00.03.00 or later, only the Intelligent Flight Battery Plus supports broadcasting FAA Remote ID. When using DJI Mini 4 Pro with an intelligent flight battery and if broadcasting is required, we highly recommend installing a third-party RID module that meets the requirements onto the aircraft for compliance operations. We appreciate your understanding.'

LETOP! Dit bovenstaande bericht komt van het DJI forum maar blijkt niet te kloppen. Remote ID werkt ook met de standaard accu's in de Mini4 Pro! Ik ga dat bericht opzoeken en ze erop wijzen dat het hier in Nederland in ieder geval niet zo is. Het kan zijn dat verderop in de EU of daarbuiten dat weer anders werkt.

Laatst bewerkt:
Afgelopen avond nog even beide drones getest op remote ID.
Ik heb eerst op de RM330 en RC2 mijn exploitant nummer ingevoerd.
Daarna moest ik even wachten tot de vriend van mijn dochter met zijn Android toestel binnen liep.
De drone scanner app werkt niet op de iPhone, maar wel op Android toestellen.

Een tip: in de preferences van de app kun je de scan tijd van 60 seconden naar elke 10 seconden instellen.
Beide drones hingen op 100 meter en de remote's vlak naast de telefoon. Zowel de operator als de drone waren goed zichtbaar.

Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat je een PLUS batterij voor de Mini4 Pro nodig hebt. Die wijsheid kan ik bij deze ontkrachten. We hebben op de app duidelijk twee remote ID's op het scherm gehad met verschillende nummers voor beide drones.

Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat je een PLUS batterij voor de Mini4 Pro nodig hebt. Die wijsheid kan ik bij deze ontkrachten. We hebben op de app duidelijk twee remote ID's op het scherm gehad met verschillende nummers voor beide drones.

't Is anders. Met de normale accu weeg je <250 gr. Met de plus-batterij weeg je meer dan 250 gr, waardoor je niet meer aan voorwaarden voor C0 voldoet. RID is niet verplicht onder C0.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Gert Kracht