Opleiding voor de hobbyvlieger

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Slingeraar

Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
34
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
66
Locatie
Spijkenisse
Website
drone-veilig.jouwweb.nl
Ik ben Peter van der Sluijs een tijdje geleden plaatste ik topic over een brevet voor de hobbyvlieger.Ik weet dat tussen allemaal expertsvliegers zit.Ik ben 58 jaar oud en heb al wat workshops gevolgd en ben druk aan het trainen.Eigenlijk moeten bijv.winkeliers die drones verkopen workshops geven of een soort niet verplicht test laten afleggen met kleine drones kan je goed binnenvliegen.Je levels instellen bijv.basislevel level 1 level 2 expert.
Dit stimuleert het veilig vliegen met een drone zie Drone-cursus.jouwweb.nl
 
Een test af laten leggen door een winkelier. Dat wringt. Een winkelier wil in beginsel verkopen.
 
Dat kan wel maar de winkelier kan er ook een actie aan verbinden met een soort workshop
Een workshop kan idd wel. Maar een proef van bekwaamheid is wat anders. Dat kan de verkoop negatief beinvloeden.
 
In het kader van achteruitlopend winkelverkoop van de fysieke winkels kan hier nou net een goede meerwaarde mee behaald worden.. ik zeg laat men de V en D panden in de grote steden ombouwen tot rc/hi tech en drone centra..
 
Wordt lid van een KNVvL aangesloten vereniging voor modelvliegen. Hier kun je instructie krijgen en tevens je brevet halen. Er zijn brevetten voor model zweefvliegtuig; motorvliegtuig; helikopter en multicopter.
 
Bedankt voor je tip Meneer Klein zit er wel aan te denken heb al een keertje geweest bij een modelclub ze werken daar alleen met futaba zenders kunt u mij een winkel geven waar die kan kopen en een mulicopter voor een redelijke prijs
 
Bedankt voor je tip Meneer Klein zit er wel aan te denken heb al een keertje geweest bij een modelclub ze werken daar alleen met futaba zenders kunt u mij een winkel geven waar die kan kopen en een mulicopter voor een redelijke prijs
Een Futaba zender kun je bij elke goede modelbouw winkel kopen, namen noemen zou oneerlijke concurrentie zijn. Google maar eens er zijn diverse goede winkels. Indien je een Futaba koopt moet je wel controleren of die de gekozen drone kan besturen, een drone wordt meestal met een zender geleverd en die zijn niet onderling uit te wisselen. Ook kun je ze niet koppelen aan een leerling/leeraar systeem. Daarnaast heeft Futaba 2 zendsystemen FASST en FHSS, ook deze zijn niet onderling uit te wisselen. Verder moet je voor jezelf uitmaken of je Mode 1 of Mode 2 wil vliegen. Al met al zijn er nogal wat keuzes, maar indien je je aansluit bij een goede modelclub kunnen ze je beslist alle informatie geven en verder helpen. Via het KNVvL kun zien welke clubs er bij jou in de buurt zijn.