Opvouwbare landing platform

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

vayreda

Active Member
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
539
Waarderingsscore
124
Punten
43
Leeftijd
70
Locatie
Zandvoort
Na het kijken van de video hieronder ben ik ook aan de slag gegaan. I.p.v. multiplex heb ik twee stukken trespa plaat van 5mm gebruikt (steviger en wat zwaarder) ook geen verf gebruikt maar een rol markeringstape, liniaal, Stanley mes en popnagel tang.


d3e10e3aed5d03ddccd66884d50d558d.jpg
20e071669c9f84e1eae44600c154a950.jpg
30abeb3f861bad0bc630132d4841e08c.jpg
 
Na het kijken van de video hieronder ben ik ook aan de slag gegaan. I.p.v. multiplex heb ik twee stukken trespa plaat van 5mm gebruikt (steviger en wat zwaarder) ook geen verf gebruikt maar een rol markeringstape, liniaal, Stanley mes en popnagel tang.


Omdat ik even met vakantie ging zou het wel eens kunnen zijn, dat ik voor mijn drone aangewezen was op vochtige grasvelden/campings.
Daarom voor mijn vertrek ook even een Landingsplatform in elkaar geknutseld.
Afmetinge 80 x 60 cm; berkenplaat 6 mm dik;beide zijden 3x in de verf gezet.
1506248902211.jpg

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
jammer van de H of heb je een helikopter?
 
Hahaha vlijtig huiswerk. ;)
En vooral de moeite die je in het filmpje hebt gestopt verdient een pluim :D

Nu ik ook in een weiland bezig ben geweest is dit geen overbodige luxe.

Gebruik nu een kratje op zijn kop.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda en Delphi
Beste vayreda, volgens mij ben jij een vakman. Zoals je dat landingspad gemaakt hebt, uit de kunst en nog een leuk videootje op de koop toe.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik zag van de week deze commerciële variant van een opvouwbaar landingsplatform. Leuk bedacht maar erg duur.

 
Zoiets zocht ik, maar dan een die iets van de grond afstaat; op pootjes dus. Ik vind de landing van mijn Bebop2 nog altijd pijnlijk hard. We waren onlangs op een camping en daar stond aan de buitenrand een trampoline. Daar vanaf opgestegen en geland. Perfect. Is beter voor de 'gezondheid' van de drone.
Ik heb al wat gegoogeld naar mini trampoline, maar die zijn nog best wel aan de prijs
 
Mmm . . . net nog weer even gegoogeld. Ik vond deze! Alleen zelf nog even pootjes maken waar tussen ik hem kan spannen. Want hij moet wel enkele cm van de grond af staan i.v.m. doorzakken. Link
 
Ik zag van de week deze commerciële variant van een opvouwbaar landingsplatform. Leuk bedacht maar erg duur.

Valt best mee. Heb er al maanden eentje voor mijn Spark via AliExpress (ergens uit Rusland, uiteindelijk?) voor ik denk nog geen €15 of €20. Perfect op bodem waar je de plastic haringen de grond in krijgt (anders heb je hem niet echt nodig). En vouwt kleiner en flexibeler op dan een stuk plaat, zelfs met een scharnier erin. Heb zo'n plaat (met een H) erop ook nog in de schuur liggen, eens aangeschaft/beschilderd voor m'n Align T-Rex 450 helicopter ooit, maar da's zo'n onding om ergens mee naartoe te nemen.

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
Zo'n plaat heb ik ook ooit eens gemaakt. Maar de landing blijft hard, daarom wil ik nu iets wat de 'klap' enigszins verzacht.
 
Valt best mee. Heb er al maanden eentje voor mijn Spark via AliExpress (ergens uit Rusland, uiteindelijk?) voor ik denk nog geen €15 of €20.
Dat valt idd erg mee. Ik zag in de Europese webshops hogere prijzen.
 
Zonder jullie jaloers te willen maken, de Mavic Pro landt als een eitje.......


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Zonder jullie jaloers te willen maken, de Mavic Pro landt als een eitje.......


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Daar gaat dit natuurlijk niet om; ook met een Mavic Pro is zo'n landing pad handig tot nodig bij opstijgen/landen in hoog gras of op zand. #nudge #wink #saynomore
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Daar gaat dit natuurlijk niet om; ook met een Mavic Pro is zo'n landing pad handig tot nodig bij opstijgen/landen in hoog gras of op zand. #nudge #wink #saynomore
Inderdaad, het gaat niet alleen om hard of zacht landen.
 
Er werd steeds gesproken over een te harde landing, vandaar mijn opmerking.
Overigens staat mijn Mavic Pro op Polar Pro pootjes en dat voldoet prima.
Heb altijd wel een landing pad paraat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Idd , het gaat mij om de harde landing. Een kaal en leeg stukje grond/weg is meestal wel te vinden.