Oud maar nieuw hier

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

LucW

Active Member
Lid geworden
3 mei 2020
Berichten
128
Waarderingsscore
46
Punten
28
Locatie
Twente
Oud maar toch nieuw, bedoel ik grappig. Ben 64 en nieuw hier op het forum.

Schat in dat ik al zeker 5 jaar de wens had om een drone aan te schaffen, maar het was te duur, mijn WAO budget (werk nog beperkt parttime) liet dat niet toe. Al heel veel YouTube filmpjes bekeken, verzameld en opgeslagen op mijn YouTube kanaal.

Ben ook actief actioncammer op mijn twee motoren (Suzuki Intruder 750 en de Burgman 650). Die gaan normaal gesproken ook mee achter de auto op mijn vakanties naar Kroatië.
De drone aanschaf is eigenlijk een logische vervolgstap in het filmen van mijn reizen en toerritten. Monteer mijn films met Magix Video Deluxe Premium op de computer en kom dan op mooie cultureel historische locaties die ik dan film en met een paar beelden van bovenaf bekeken, net dat spectaculairder afmaakt. Dat is ook mijn doel in aanschaf, puur extra toevoeging aan mijn film plezier.
De komst van de DJI Mavic Mini, maakte voor mij de stap mogelijk, zeker dit jaar nu ik de vakantie voor een jaar oversla ivm met de covid-19 beperkingen, het vakantie budget gebruik voor wat nog niet vervulde wensen.

Begreep al dat je niet overal met een drone mag vliegen, voor mij in Hengelo (Twente) helemaal, val precies in het gebied wat onder vliegveld Twente valt, waar paar keer per jaar een te slopen vliegtuig land, een handvol sportvliegtuigjes en een zweefvliegclub. Regels zijn regels, heb daar geen problemen mee, ook al vind ik het voor vliegveld Twente wat overtrokken, sinds de overheid alle luchtmacht activiteiten daar weg heeft gehaald en met zware subsidie door de gemeente Enschede wordt opengehouden. Regels zijn regels en respecteer dat, veiligheid staat voorop.

Ik heb een DJI Mavic Mini (Fly-more combo) aangeschaft en stuitte direct op het app probleem van DJI Fly app en mijn Samsung J7 (2016), heeft wel Android 8, maar krijg waarschuwingen als ik de Android Version V 1.1.0 APK wil installeren, die de app nodig heeft om te kunnen draaien. Nu wil de app zich niet laten installeren.
Gek eigenlijk want de andere app die ik heb van DJI voor mijn DJI Osmo Mobile 3 (gimball) werkt uitstekend op mijn smartphone. Heb de vragen al gedropt bij Samsung support ... het is nu weekend, ondanks 24/7 support van Samsung.
Niet de reden dat ik mij hier aanmelde, wilde dat toch al. Ben wel een forum schrijver en lezer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Ik val gewoon met de deur in huis, keertje samen vliegen? Kom zelf ook uit Hengelo en weet zeker dat ik veel vragen kan beantwoorden. Ben al zo'n 5 jaar zeer actief als recreatieve droner. Dat wil niet zeggen dat ik alles weet hoor, maar kan je denk ik zeker op weg helpen met antwoorden. Wat betreft de telefoon heb ik geen antwoord op, dat is echt een heel wazig verhaal. Dus als je zin hebt...
 
  • Leuk
Waarderingen: LucW
Ik val gewoon met de deur in huis, keertje samen vliegen? Kom zelf ook uit Hengelo en weet zeker dat ik veel vragen kan beantwoorden. Ben al zo'n 5 jaar zeer actief als recreatieve droner. Dat wil niet zeggen dat ik alles weet hoor, maar kan je denk ik zeker op weg helpen met antwoorden. Wat betreft de telefoon heb ik geen antwoord op, dat is echt een heel wazig verhaal. Dus als je zin hebt...

Heb op je profiel een bericht achtergelaten, lijkt mij heel leuk. Zijn we meteen elkaars waarnemer in die idiote (ma t/m do) laagvliegroute die nog uit de oorspronkelijke luchtmacht voortvloeisel is toen vliegveld Twente daar onder viel, zie dat de kaarten nog steeds niet zijn aangepast.
Betreft de telefoon, dat is opgelost. Samsung J7 (2016) hoe mooi en goed hij nog is, voor al het andere werk, voldeed niet aan de configuratie eisen van de DJI Fly app.
Die moet groter zijn dan:
- (64 bit), quad core
- 2 Ghz
- 3 Gb intern vrij geheugen

(Ik heb met Coolblue al contact gehad, die gaan deze info in de beschrijving er bij vermelden)
.

Meeste nieuwe telefoons voldoen daar ruim aan, er is een nieuwe Samsung A51 onderweg, waar ik voorlopig een aantal jaren mee vooruit kan.
De oude hou ik voor mijn DJI Osmo Mobile 3 gimball, krijg er te weinig voor terug, zo rond gekeken op marktplaats, kan ik mij zelf filmen als ik met de drone bezig ben, die kan mij volgen. Ik ben een ervaren filmer, weet dat filmen je met meerdere camera's moet doen vanuit verschillende filmhoeken.
 
Laatst bewerkt: