Panoramafoto in DJI app automatisch geconstrueerd?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Kinsella

Member
Lid geworden
5 jan 2023
Berichten
34
Waarderingsscore
16
Punten
8
Locatie
‘s-Hertogenbosch
Ik heb vandaag (zondag 8 januari) voor het eerst geprobeerd om met mijn spikspliternieuwe DJI Mini 2 een panoramafoto te maken van de buurt waar ik woon, die op een eilandje ligt met heel veel vrije ruimte er omheen. Dat deed ik natuurlijk via de Pano module en in de 180 graden setting. Ten eerste maakte de Drone vervolgens niet drie foto's zoals ik verwachtte, maar een stuk of tien. Bovenkant, centraal, zijkanten en onder. Ik verwachtte vervolgens al die foto's in het album om ze met een fotobewerkingsprogramma te stitchen, maar de app ging zelf automatisch aan het werk en leverde na enige tijd een enorm brede en heel smalle panoramafoto af, die foeilelijk is afgesneden. De hele basis die echt wel is gefotografeerd is volledig verdwenen. De foto ziet er bovendien niet uit. Onscherp, geen al te heldere kleuren. Dat is natuurlijk te bewerken, hoop ik. Maar dit viel erg tegen. Hoe komt het dat de app zelf aan het werk is gegaan? Heb ik instellingen over het hoofd gezien? Wie herkent dit en kan helpen? Dank bij voorbaat.
Als dot overkomt als een probleem van een noob dan klopt dat. Ik heb mijn DJI pas vlak voor Kerst gekocht en nog nooit eerder gevlogen.

Ik heb trouwens ook een video getest en dat ging voortreffelijk. Begin intussen al van de Drone te houden. De video-opname leverde wel een issue op. Zie mijn eerdere bericht over de drone recherche.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb diverse 360 graden panorama foto's gemaakt. In feite bestaat een panorama foto uit meerdere foto's.
De paar keer dat het mislukte was bij heftige windstoten. De mini 2 is een lichte machine en zal dus sneller hiervan hinder hebben.
Als de drone van positie wisselt tijdens het fotograferen, is het mijn inziens niet meer dan logisch dat een panorama foto mislukt.
Vaak lukt het de software er wel toch iets van te maken. Maar er zijn grenzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kinsella
Dat zal het geweest zijn. Er stond zondag wel behoorlijk wat wind (windkracht 4). Ik was al blij dat de drone zich zo goed hield in de weersomstandigheden maar kennelijk nog net niet goed genoeg. Video was wel hartstikke stabiel.
 
Je kunt bij instellingen aangeven of je de originele bestanden wilt opslaan..

Hoe verder weg alles van de drone is, des te beter wordt hij automatisch gestitched
 
  • Leuk
Waarderingen: Kinsella
Ik heb deels het zelfde probleem en het valt mij op dat hij maar 5mb is terwijl ik de foto download als hij verbonding is met me tablet