henk5

Member
Lid geworden
10 mrt 2018
Berichten
54
Waarderingsscore
5
Punten
8
Locatie
Amsterdam
Een drone kan mensen en dieren verwonden. Dus ga er niet mee vliegen, als je moe, boos of dronken bent.

Je kunt dunne snijvaste handschoenen gebruiken, ter bescherming tegen scherpe, draaiende drone-rotors. Als je kleding draagt zonder mouwen, kun je bovendien de slagaders in je polsen beschermen met zweetbanden van een sportwinkel, of lange handschoenen dragen.

Er lopen ook slagaders in je vingers en handen vlak onder de huid. Een slagaderlijke bloeding kan je in enkele minuten doden, doordat je bloedt er dan uit spuit.

Voorkom, dat je vliegende drone in de buurt komt van dieren of andere mensen. Doe dat dus ook niet voor de grap. Bovendien zou je dan het risico lopen, dat iemand de politie belt wegens intimidatie, dierenmishandeling, verstoring van weidevogels, enz.

Als je een vrij zware drone gebruikt, is het verstandig om een helm te dragen. Bijvoorbeeld een bouwhelm, of ski-helm. Bij een hoge horizontale snelheid of als je drone uit de lucht valt, kun je daarmee een blijvende hersenbeschadiging voorkomen. Daarmee kun je dus voorkomen, dat je de rest van je leven vreselijke hoofdpijn hebt, en levenslang verzorgd moet worden in een verpleeghuis.

Met profielzolen voorkom je dat je uitglijdt op een gladde ondergrond.

Het is verstandig, om een EHBO-set bij je te hebben. Een kleine in een jaszak, rugzakje of schoudertas. En een grotere in je auto, als je die hebt.

Daarbij zijn vooral snelverbanden belangrijk, een klein verbandschaartje zonder punten, verbandtape, wondpleisters, een teken-pincet, wondontsmettingsvloeistof en dunne EHBO-handschoentjes. Het schaartje moet je dubbel verpakken, omdat je er anders een boete voor kunt krijgen, wegens de strenge wapenwet.

Preventie en snelle herkenning van tekenbeten is ook bij drone-vliegen een heel belangrijk onderwerp.

Op je smartphone kun je EHBO-apps installeren, en instructieteksten over EHBO downloaden. Het is ook handig, als je die informatie regelmatig doorleest, zodat je bij een verwonding onmiddelijk kunt ingrijpen, voor jezelf of voor anderen.

Neem altijd een externe accu mee voor je smartphone, zodat je ook 112 kunt bellen, als je batterij leeg is. Zorg ervoor, dat je altijd direct je exacte locatie kunt beschrijven, als je ambulance of politie nodig hebt. Dus ook als je in een natuurgebied staat. Daarvoor kun je een offline landkaart-app installeren op je smartphone.

Oogbescherming: Oogbescherming
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Thanks again Henk.
Het vergt nogal wat voorbereiding maar ik ga er aan werken.
 
Pfff . . Is dit niet een beetje overdreven?
 
Hendrik-VIII-harnas.jpg


Veiligheid voor alles, dit is mijn uitrusting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex en vayreda
In de geschiedenis van de benzineauto heeft het tachtig jaar geduurd, voor er serieuze aandacht kwam voor veiligheid, dus dat kan met drones ook wel even duren.
 
Je hebt groot gelijk Henk5, ik ga direct kontakt opnemen met het Rijksmuseum of ze daar nog een harnas over hebben. Laat het wel weten of ik geslaagd ben.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Tientallen jaren geleden werden persoonlijke beschermingsmiddelen ook in allerlei technische beroepen belachelijk gemaakt, door de 'stoere jongens' op het werk.

Mede door internet is daar geleidelijk wel het besef gegroeid, dat helm, handschoenen en veiligheidsbril bij een aantal activiteiten nodig zijn, evenals kennis van teken en EHBO. Dat inzicht heeft wel een slagveld aan doden, gewonden en zieken gekost.

Als je je eigen veiligheid op het spel wilt zetten, mag je dat zelf weten, maar breng omstanders nooit in gevaar. Als er een klein kind blijvend gehandicapt raakt door jouw drone, zul je toch een tijdje slecht slapen, mag ik hopen.

Als veel drone-pilots niet kunnen of willen inzien, wat de gevaren van drones zijn, kan dat op termijn gevolgen hebben voor de wetgeving op dit gebied.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BRC
Je hebt groot gelijk Henk5, ik ga direct kontakt opnemen met het Rijksmuseum of ze daar nog een harnas over hebben. Laat het wel weten of ik geslaagd ben.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Neem de nachtwacht anders mee die slaan de drone vast wel uit de lucht als hij boven op je valt

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Als je je eigen veiligheid op het spel wilt zetten, mag je dat zelf weten, maar breng omstanders nooit in gevaar. Als er een klein kind blijvend gehandicapt raakt door jouw drone, zul je toch een tijdje slecht slapen, mag ik hopen.d.

Omstanders? Kleine kinderen?
Waar vlieg jij eigenlijk. Wellicht is dat jouw probleem.
 
Leuk Henk, vond het juist wel spannend om dronken te gaan naaktvliegen. Eigenlijk nooit bang geweest dat mijn pieletje in propeller zou komen. Uiteraard heb ik altijd mijn motorhelm op en handschoenen aan. Ook een aardkabel aan mijn linkervoer want je weer maar nooit waar de bliksem inslaat.
Zorg voor goede stoel hoeft niet omdat ik wel op mijn bierkratje ga zitten.

Thanks dat je zo bezorgd bent XXX
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
.............? Is dit de manier van converseren ?
Dacht het niet .


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BRC
.............? Is dit de manier van converseren ?
Dacht het niet .


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Vind je het bericht waarmee begonnen word ook niet beetje heel erg onzinnig aan volwassen mensen dan? Daar wil jij dan nog serieus op ingaan? Nou als iemand mij zo aanspreekt komt bij mij het jostibandgevoel los hoor.
 
Peter, kun je dat gevoel even omschrijven? Volgens mij is de jostiband een muziekclub van mensen met een beperking? Of zie ik dat verkeerd?
Indien niet, dan zie ik het verband tussen het onderwerp en jouw opmerking niet helemaal.