PH nummer plaatsen Phantom 4

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Neature

New Member
Lid geworden
15 aug 2017
Berichten
14
Waarderingsscore
15
Punten
3
Leeftijd
25
Locatie
Houten, Utrecht
Iemand enig idee hoe je fatsoenlijk je PH nummer ( dog tag ) op een Phantom 4 kan plaatsen?

Zonder het op een gimbal protector oid te plakken.

Onderop de Phantom 4 achter de gimbal is wel een klein vlak stukje, iemand enig idee of je daar een brandvast plaatje kan monteren?
 
Laatst bewerkt:
Zou het hier kunnen? Dus onderop de drone, het wat vlakkere stuk zonder gaten ( zie bijlage )
 

Bijlagen

  • IMG_5364.jpg
    IMG_5364.jpg
    337,1 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf twee varianten toegepast:

1) het brandplaatje bevestigen op een gimbal guard van PolarPro
2) het brandplaatje om het horizontale deel van het landingsgestel vouwen en goed vastknijpen

Beiden varianten zijn volgens mij toegestaan, want nergens staat dat het brandplaatje niet gevouwen mag zijn, en een gimbal guard is toch een soort van semi-permanent onderdeel van de drone.
 
Ik heb zelf twee varianten toegepast:

1) het brandplaatje bevestigen op een gimbal guard van PolarPro
2) het brandplaatje om het horizontale deel van het landingsgestel vouwen en goed vastknijpen

Beiden varianten zijn volgens mij toegestaan, want nergens staat dat het brandplaatje niet gevouwen mag zijn, en een gimbal guard is toch een soort van semi-permanent onderdeel van de drone.

Dus je raadt het niet aan om hem onderop de drone te plakken, of horizontaal op het landingsgestel? Heb hem op maat gemaakt, dus past makkelijk.
 
Nu gaat hij scheef vliegen! Geintje, keurige oplossing
 
Waarschuwing
Prima oplossing van BRC, ik heb het plaatje ook al jaren zo bevestigd.
Maar let op: nadat je een dog-tag of ander metalen object aan je drone hebt gemonteerd (of verwijderd) moet je daarna absoluut het kompas opnieuw kalibreren. Als je dat niet doet kan het GPS lock tijdens de vlucht verbroken worden. Je drone komt dan in ATTI mode terecht en houdt niet meer automatisch zijn positie vast (anders gezegd: hij waait weg). Als je niet weet hoe je een drone in ATTI mode moet besturen kan dat leiden tot een fly-away of crash.
Een gimbal guard heb ik ook geprobeerd, maar die gaf voortdurend deze waarschuwing: "Ultrasonic sensor error. Land immediately." Blijkbaar zat het plaatje in de weg van de sensoren.
 
Laatst bewerkt: