Phantom 2 Phantom 2 weer leven inblazen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Rense

New Member
Lid geworden
23 dec 2018
Berichten
8
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
39
Locatie
meppel
]Hallo allen,

Ik heb mij hier al voorgesteld en zoals beschreven wil ik mijn "oudje" Phantom 2 weer leven inblazen. Erg tof dat dit forum er is!

De set up die ik beschikbaar heb is een Phantom 2 met Zenmuse H3-3D met GoPro 3 black edition. De Phantom 2 heeft het altijd wel gedaan, maar sinds het aansluiten van de Zenmuse is deze niet meer in de lucht geweest. De motor startte niet meer. Nog wel een poging gedaan om de software te upgraden, maar ik vermoed dat de accu toen al te lang leeg is geweest. (De periode waar ik het over heb, is meer dan een jaar, met maar weinig vluchten).

Nu zat ik te denken om deze te kopen en het allemaal opnieuw te proberen (Inmiddels zijn we ruim 3 jaar verder, dus ik ga er vanuit dat de accu nu echt dood is).

Hebben jullie tips? Of zie ik dingen over het hoofd?

Verder heb ik ambitie om via een bril of scherm mee te kunnen kijken wat de drone filmt. Een paar jaar geleden waren die mogelijkheden er al met dit model staat mij bij. Hebben jullie tips hiervoor?

Groet,

Rense
 
  • Leuk
Waarderingen: TonY
Hi Rense, welkom op het forum. Een P2 nieuw leven inblazen, dat hoor je niet vaak! Ik heb zelf ook met deze drone gevlogen, icm een Zenmuse H3-3D met GoPro Hero 4. Het videosignaal moet je dan met een aparte (analoge) videozender naar je controller zien te krijgen. Op zich niet heel moeilijk allemaal, maar niet echt van deze tijd meer: je kunt de GoPro niet op afstand besturen, je hebt te maken met fisheye vertekening, de analoge beeldoverdracht werkt doorgaans niet zonder haperen: waarom zou je dat allemaal willen? Waarom niet gewoon een tweedehands Phantom 3 of Mavic Pro kopen? Aan een videozender, P2 accu en display met ingebouwde video-ontvanger ben je misschien wel net zoveel kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: TonY, peSHIr en Rense
Daar was ik al een beetje bang voor! ;) Dank voor je reactie. Het is wel een goeie om te overwegen....

Het is een beetje mijn eer te na om niet met de 2 te kunnen vliegen. Stel, ik wil niet op afstand meekijken, dan ben ik met een nieuwe batterij klaar toch? Niet dat er in die paar jaar nog meer veranderd is, wat ik moet aanpassen toch? Of is de 2 zo onbruikbaar geworden inmiddels?

Nu is een van mijn motivatie's om de 2 weer te vliegen voornamelijk dat ik opnames van mijn woning wil maken en de omgeving (weinig buren). Als dat nu lukt met de set-up die ik heb, en ik wil meer, is een andere drone altijd te overwegen natuurlijk.

Geniaal trouwens hoe snel die technieken veranderen. Met mijn opa (van 93 inmiddels), waar ik vroeger mee vloog, monteerde ik een klik-klak toestelletje met een servo er aan en moest ik landen om het toestel door te draaien! :D:D:D Wat je had gefotografeerd was na een week zichtbaar! :rolleyes: #ikwordoud...

Groet,

Rense
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie en peSHIr
Na veel gehannes met het bestellen van de accu (Bestel nooit bij die link, heb het nog steeds niet ontvangen), heb ik bij een andere leverancier eindelijk de accu ontvangen.
Na veel gedoe, kwam ik er achter dat de accu er niet goed in pastte, maar wel contact maakte. Het "enige" was dat het klipje van de accu niet "klikte". Dit was ook het geval bij de originele accu.

Wat bleek: ...:(:mad::confused:
De schroefjes waar de Gimball mee vast was gezet, waren nét te lang. Hier kwam ik achter, nadat ik alles had gedemonteerd. Vervolgens zonder gimball een vluchtje gemaakt! :) Het werkte allemaal prima, al vond ik de accu duur niet fantastisch...

Nu de gimball monteren met kleinere schroefjes en poging #2!
 
De boel vliegt! De boel filmt! :)

De bijlage bevat een foto van rietdekkers die aan het werk zijn in de buurt. Leuk om hier lekker mee te filmen, helaas is de batterijduur niet superlang met dit koude weer.

Ik merk idd dat de beperking van niet kunnen zien wat je filmt best wel een ding is, desondanks ben ik zeer tevreden met de beelden. Ook merk ik dat de GoPro 3 gewoon niet superlekker werkt onder de drone. De GoPro kan er alleen op zonder bescherming waardoor het geheel best gevoelig is en waardoor ik al een keer een corrupte film heb gehad. Evenals het eraf "schroeven" van de bevestiging is niet geweldig.

Desondanks ben ik er blij mee en kan ik leuke foto's uit het beelden snijden voor divers gebruik! :)
 

Bijlagen

  • Rietdekken 1.JPG
    Rietdekken 1.JPG
    321,1 KB · Weergaven: 26
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie en peSHIr
Ik krijg overigens niet de drone gesynct met de computer. Wie heeft daar tips voor? Ik heb de software, maar de verbinding krijg ik niet voor mekaar.