Phantom 3 se vs pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Erwin

Active Member
Lid geworden
2 nov 2016
Berichten
100
Waarderingsscore
41
Punten
28
Leeftijd
30
Locatie
Leersum
Ik heb gezien dat Dji een zeer betaalbare drone uit de 3 serie op de markt gaat brengen. Als ik zo alle specificaties lees valt mij op dat de drone wel heel erg overeen komt met de 3 prof. Dat is nu ook mijn vraag ..zijn er nog verschillen tussen die 2?
 
Er zijn een aantal verschillen. Ten eerste komt de drone enkel in China op de markt. Daarnaast ondersteunt de drone enkel Wifi, net zoals de P3 Standard, dus zonder Lightbridge (Phantom 3 Pro, Phantom 4) of Ocusync (Mavic). De afstand die ze opgeven is nochtans 4 km, wat zou betekenen dat de drone heel veel zendvermogen heeft. Dat bewijst ook de spec-sheet: FCC only (dus niet CE). In China mag dat, maar in Europa niet. Komt deze drone in Europa op de markt, dan verwacht ik maar een zendbereik van 1,5 km of nog veel minder, net zoals de P3S.
Ook is de afstandsbediening van de P3S(E) veel minder functioneel dan die van de P3 of P4 (en een stuk lelijker).

Het is dus even afwachten, en misschien zit er toch Lightbridge in, maar ik heb mijn twijfels.
Je kan nu al goedkoop een nieuwe P3A vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin
Ik heb even navraag gedaan bij DJI. Het is niet uitgesloten dat de Phantom 3 SE ook in Europa op de markt verschijnt. Dit is afhankelijk van 'feedback uit de markt'. Misschien dat DJI de SE eerst alleen in China lanceert, om grote leveringsproblemen zoals met de Mavic Pro te voorkomen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin
Dank voor de reacties en info!
Ik kwam erop omdat ik 1 van mn drones te koop heb staan, en ineens veel reacties kreeg van bieders die gelijk weigeren nog een normale prijs te bieden . Behoorlijk irritant!
 
Topic update: de Phantom 3 SE is nu ook in de rest van de wereld te koop. De verbeteringen zitten 'm in de verbeterde live view (nu 720p), en het grotere bereik (4.000 meter in FCC modus). De verkoopprijs in Europa bedraagt € 649,-.
 
Topic update: de Phantom 3 SE is nu ook in de rest van de wereld te koop. De verbeteringen zitten 'm in de verbeterde live view (nu 720p), en het grotere bereik (4.000 meter in FCC modus). De verkoopprijs in Europa bedraagt € 649,-.

Dan toch even een korte update. Inmiddels heb ik de Phantom 3 SE. Een erg mooie drone (stabiel in gedrag, beschikt over 'Vision Positioning System' en een prima verbinding (afstand) met de RC).
 
Dan toch even een korte update. Inmiddels heb ik de Phantom 3 SE. Een erg mooie drone (stabiel in gedrag, beschikt over 'Vision Positioning System' en een prima verbinding (afstand) met de RC).

Je zegt een prima verbinding, als ik op 40 meter hoogte vlieg, afstand van 200 meter, (nog in zicht), hapert mijn beeld soms... bij jou ook?
 
Je zegt een prima verbinding, als ik op 40 meter hoogte vlieg, afstand van 200 meter, (nog in zicht), hapert mijn beeld soms... bij jou ook?
Nee, enkele dagen terug heb ik in open veld gevlogen op een afstand van 2.200 meter en op een hoogte van 90 meter. Zonder enige (technische) beperkingen.
 
Hhmmm das andere koek ja.. effe instellingen uitpluizen..! Bedankt voor zover

Wat voor tablet of telefoon gebruik jij? Een 'foute' telefoon of tablet kan soms problemen veroorzaken in de beeldopbouw tijdens het vliegen.
 
Het is zowel bij mijn iPhone 6 als iPad 2017.. ☹️

Ineens realiseerde ik mij dat de settings aangepast waren (in de DJI Go app). Ik heb de volgende settings:

General settings:
- Enable hardware Decoding - [on]
- Show flight Route - [on]
- Calibrate Map Coordinates - [off]

Cache During Video Shooting - [off]
 
Bij mij staat cache during video shooting aan... zal hem morgen eens uitzetten en proberen, alvast bedankt voor het meedenken!
 
Bij mij staat cache during video shooting aan... zal hem morgen eens uitzetten en proberen, alvast bedankt voor het meedenken!

Volgens de prof. bronnen wordt deze optie alleen gebruikt als je een video opslaat op je tablet. Maar de P3 gebruikers hebben een simkaart in de drone.

Succes en een goede vlucht!