phantom 3 standard slechte bereik

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Wulkan

New Member
Lid geworden
18 jun 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
37
Locatie
boxtel
ik heb phantom 3 standard firmware 1.8.10+
slechte bereik na 40-50 m valt verbinding uit, firmware downgraden lukt niet! wie kan me helpen?
 
Dag Wulkan,

Waar vlieg je precies? Is er wellicht sprake van interferentie/ storingen van andere verbindingen in jouw omgeving?

Ik meen dat de P3S gebruik maakt van communicatie o.b.v. WiFi, waardoor de range alleen al daardoor aanzienlijk lager is dan toestellen die werken o.b.v. DJI Lightbridge. Zeker het WiFi signaal kan erg (ver)storingsgevoelig zijn, in het bijzonder als je bijvoorbeeld vliegt nabij mensen, bebouwing, elektrische objecten, e.d.
 
Ik had hetzelfde alleen haalde mijn P3S een afstand van 150 meter. Ik heb in de omgeving ook last van veel interferentie. Na veel gegoogle heb uiteindelijk een programmaatje gevonden waarbij mijn zendvermogen naar 24dBi ging. Op dat moment haalde ik een afstand van 500 meter gemakkelijk met uitstekend beeld zonder haperingen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Je kunt een itelite DBS antenne aanschaffen heb je overal goed bereik zeer tevreden ermee
7add2b7d263835bc96e46bf7163c0284.jpg



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Ik had hetzelfde alleen haalde mijn P3S een afstand van 150 meter. Ik heb in de omgeving ook last van veel interferentie. Na veel gegoogle heb uiteindelijk een programmaatje gevonden waarbij mijn zendvermogen naar 24dBi ging. Op dat moment haalde ik een afstand van 500 meter gemakkelijk met uitstekend beeld zonder haperingen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

“Een programmaatje”... welke? Waar zet je dit op? Als vervanging voor de software op de remote?
 
Ik had hetzelfde alleen haalde mijn P3S een afstand van 150 meter. Ik heb in de omgeving ook last van veel interferentie. Na veel gegoogle heb uiteindelijk een programmaatje gevonden waarbij mijn zendvermogen naar 24dBi ging. Op dat moment haalde ik een afstand van 500 meter gemakkelijk met uitstekend beeld zonder haperingen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Wat voor programma was het