Plaatsen van een smiley

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Een onbelangrijke vraag mischien, maar in sommige gevallen is een smiley aardig om te doen.
Soms lukt het om er een te plaatsen, maar heel niet.
Hoe moet je het doen om die smiley te plaatsen ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Nu is het wel gelukt..........blijft lastig.
Snap het nog steeds niet.

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Op mijn Android telefoon staat er links naast de regel waar ik nu in type een knopje met een rondje met een ^ er in. Klik ik daarop, dan krijg ik een uitgebreider reactieveld met knopjes voor het toevoegen van foto's, plaatjes en smileys.
Maar volgens mij voeg ik daarmee smileys in die in Android ingebakken of geïnstalleerd zijn. Sommigen daarvan zijn dusdanig standaard dat de forumsoftware ze wel herkent, anderen weer niet, volgens mij. Even uitproberen:


in theorie komt de praktijk overeen met de theorie.
 
En gewoon via "snel posten", dus zonder dat uitgebreide invoer van maar met het standaard Android emoji toetsenbord:


in theorie komt de praktijk overeen met de theorie.
 
Op mijn telefoon zie ik geen verschil... (anders dan dat het iets andere smileys zijn, in een andere volgorde)

in theorie komt de praktijk overeen met de theorie.
 
Dat is nu het vreemde , soms lukt het wel en dan weer niet. Ik zal er een paar toevoegen.
 
Gedaan en ze verschijnen niet. Ik heb een iPhone nu weer niet gelukt......
 
Laatst bewerkt:
Weer niet gelukt . Snap er niets van.
 
Kijk ik nu op de PC, dan zie ik mijn smileys wel, de jouwe inderdaad niet (behalve in de allereerste post)
En dan heb ik natuurlijk gewoon de knoppenbalk met onder andere een smiley knop. Dat geeft misschien weer andere smileys? Ook even uitproberen:
:);):(:mad::confused::cool::p:D:eek::oops::rolleyes:o_O
 
Dus het zal iets te maken hebben met toetsenbordherkenning en de forum software. Of meer precies, de combinatie van de twee...
Maar wat nou te doen opdat het altijd wèl werkt ... ???
even kijken wat er gebeurt als ik dubbele punt haakje sluiten type: :)
punt-komma, haakje sluiten ;)
dubbele punt, "mad", dubbele punt (zonder de quotes) :mad:
 
Dus een paar standaard smileys worden automatisch herkend in de tekst, terwijl forum software specifieke "in te typen" zijn door ze tussen : en : op te sluiten. Moet je alleen wel weten wat daar tussen moet typen: mad, confused, cool, eek, oops, rolleyes lees ik af in de smiley knoppenbalk in de PC versie... Dat levert

:mad:, :confused:, :cool:, :eek:, :oops:, :rolleyes:
 
Het wordt er niet simpeler op en het meeste doe ik mijn IPhone
 
Dat waren de standaard IOS smileys. Links naast de regel waar ik nu in type staat een +. Daar op geklikt komt een pop-up schermpje met knoppen voor o.a. foto’s, plaatjes en attachments, maar geen lachebekjes deze keer.
Dus kennelijk moet je op een IOS device het smiley toetsenbord van IOS gebruiken. En dan lukt het bij mij kennelijk wel...
Ik weet het ook niet meer, waarom het bij jou niet (altijd) werkt.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie